هشدار: ذکر و باز نشر نوشتارهای من و هر نوشتاری که در روزنامه ها یا روی سایت شخصی و وبلاگهایم منتشر شده منحصراً با قید نام و نام خانوادگی ام و همراه با پیوند سایت و وبلاگهایم مجاز است.

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

هشدار: پیش از آغاز نوشتار، به اشخاصی که نوشتارهای من در روزنامه ها یا روی سایت شخصی یا وبلاگهایم را بدون ذکر منبع و بدون پیوند سایتم یا وبلاگهایم به نام خود یا دیگری به هر گونه ای منتشر می کنند متذکر می شوم که چشم به راه عواقب قانونی انتشار غیر مجاز و بدون اجازه نوشتارهایم باشند.

ذکر و باز نشر نوشتارهای من و هر نوشتاری که در روزنامه ها یا روی سایت شخصی و وبلاگهایم منتشر شده منحصراً با قید نام و نام خانوادگی ام و همراه با پیوند سایت و وبلاگهایم مجاز است.

در قوانین ایران، برند بطور جامع تعرف نشده است.

برند را می توان مجتمعی ای از ایده ها، ویژگی ها، خلاقیت ها، نوآوری ها و تمایزاتی دانست که با نام ها، نشان ها، علائم، طرح ها و روش ها در آمیخته شده اند تا در وهله نخست، امکان بهتری را برای معرفی کالاها و خدمات تولیدی فراهم کنند و در وهله بعد و البته تواما، نشانگر تمایز آنها از کالاها و خدمات تولیدی رقیب باشند.

 

در قانون ثبت اختراعات و طرحهای صنعتی و علائم تجاری ایران تعریف علامت تجاری بدین گونه است:

 

“علامت یعنی هر نشان قابل رویتی که بتواند کالاها یا خدمات اشخاص حقیقی یا حقوقی را از هم متمایز سازد”

 

با توجه به این تعریف می توان گفت:

 

برند؛ مفهوم بزرگی است که علامت تجاری جزئی از آن محسوب می شود.

 

صادق رئیسی کیا

سیزدهم مردادماه 1394

راه‌های تماس

اگر به مشاوره حقوقی یا وکیل در زمینه‌های مرتبط با نوشتارهای من نیاز داشتید یا به برگزاری کارگاه و دوره‌های آموزشی برای خود و مدیران و کارکنان شرکتتان در موارد یاد شده، علاقه‌مند، بودید می‌توانید درخواست خود را با شماره‌های ۸۸۳۲۱۰۸۸ و ۸۸۳۲۳۲۷۹ (گروه حقوقی برهان) در میان بگذارید.

درخواست مشاوره حضوری، تلفنی، آنلاین

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
اشتراک
اطلاع رسانی برای

2 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

سلام جناب رئیسی کیا عزیز
در مسئله ثبت علامت تجاری دو سوال داشتم؛
۱- اگر فعالیت ما ارائه خدمات (در فضای اینترنت) باشد، آیا امکان دریافت یک مجوز (مانند جواز تاسیس) برای ثبت علامت تجاری وجود دارد؟
۲- با استفاده از یک جواز تاسیس، حداکثر چه تعداد علامت تجاری می توان ثبت نمود و آیا این علامت های تجاری باید مرتبط با موضوع جواز تاسیس باشند؟
با تشکر از شما