هشدار: ذکر و باز نشر نوشتارهای من و هر نوشتاری که در روزنامه ها یا روی سایت شخصی و وبلاگهایم منتشر شده منحصراً با قید نام و نام خانوادگی ام و همراه با پیوند سایت و وبلاگهایم مجاز است.

زمان مطالعه: 2 دقیقه

هشدار: پیش از شروع مطلب به اشخاصی که مطالب منتشره اینجانب در روزنامه ها یا روی سایت شخصی یا وبلاگهایم را بدون ذکر منبع و بدون لینک سایتم یا وبلاگهایم به نام خود یا دیگری به هر طریقی منتشر می کنند متذکر می شوم که در انتظار عواقب قانونی انتشار غیر مجاز و بدون اجازه مطالبم باشند.

ذکر و باز نشر مطالب اینجانب و کلیه مطالبی که در روزنامه ها یا روی سایت شخصی و وبلاگهایم منتشر شده منحصراً با قید نام و نام خانوادگی ام و توام با لینک سایت و وبلاگهایم مجاز است.

برند در نگاه ظاهری در قالب یک نشان یا کلمه و در معنی واقعی مبتنی بر باورهای ما و مداومت در به نتیجه رساندن آنها و اتخاذ مستمر رفتارها و بکارگیری مستمر عوامل خاص و متعدد شکل می گیرد. در برنامه برند سازی خود بایستی به داشتن محصول مناسب، رعایت قیمت مناسب، ایجاد ارتباط مناسب و اتخاذ برخورد مناسب بعنوان مبانی و اصول مهم ساخت برند توجه کنید.

وعده های شما به مشتری، بخشی از برنامه ساخت برند شماست بنابراین در مورد آنچه که می توانید انجام دهید قول بدهید نه آنچه که در توان شما نیست. آنچه را قول دادید عمل کنید. انتظارات و نیاز مشتریان را مستمراً ارزیابی کنید و مورد توجه قرار دهید.

بایسته های ساخت برند؛ از شما و از باورها و نوع نگرش و نوع برخورد و نوع برنامه و دقت شما در برنامه ریزی های مالی و اقتصادی و تجاری اتان شروع می شود.

کیفیت خدمات، کیفیت تبلیغ خدمات و کیفیت و چگونگی تداوم ارتباط با مشتریان و ذینفعان از عوامل ایجاد برند هستند و ایجاد اعتماد از مهمترین عناصر برند سازی است. هدف برند سازی، دیده شدن و در نظر مشتری آمدن است.

خدمات بر خلاف محصولات و کالاها ملموس و فیزیکی نیستند و از قبل، قابل درک و ارزیابی ملموس از سوی مشتری نمی باشند بنابراین برند سازی در زمینه خدمات، ویژگی ها و دشواری های خاص خود را دارد.

و اما بایسته های ساخت برند برای خدمات:

1- به استفاده توام از خلاقیت و نوآوری توجه خاص داشته باشید. یعنی هم آفرینش فکری و ذهنی داشته باشید و هم آن آفرینش ها را بخوبی پیاده کنید. سعی نکنید از خلاقیت و نوآوری دیگران تقلید و کپی برداری کنید.

2- متناسب با محیط و شرایط و تغییرات محیط از شیوه های مناسب برای ارائه خدماتی که بیشترین ارزش افزوده را برای مشتری ایجاد و بالاترین سطح رضایتمندی آنان را در مقایسه با رقباء بوجود می آورد استفاده کنید.

3- کنش گرا باشید و لحظه به لحظه به بازار و دگرگونی ها و سلایق و فعالیتهای جاری در بازار واکنش نشان دهید.

4- از خدمات خود احساس مثبت و باور مناسب در مشتری ایجاد کنید.

5- کیفیت و خدمات دو مقوله کاملاً امروزی و مهم در بازاریابی و مفاهیم آن تلقی می شوند بنابراین تلاش کنید خدمات بهتر و کیفیت بالاتری داشته باشید.

6- درباره خدماتی که به مشتری معرفی و ارائه می کنید اطمینان و تضمین به مشتری بدهید در حدی که مشتری درک و باور کند به هر آنچه قول داده اید عمل خواهید کرد. نظر مشتریان راضی و حجم رو به رشد سفارش های دریافتی و … می تواند حداقل نشانه های خوب، برای اطمینان بخشی به مشتری باشد.

7- به پشتوانه بررسی و پژوهش های میدانی و علمی، راهبرد و فلسفه خاص برای برند خود در نظر بگیرید. راهبرد شما باید به خوبی و به روشنی معرف بازار هدف، مخاطبین، مشتریان و ذینفعان شما و انتظارات و سلایق و نیازهای آنان باشد و متناسب با سبک و توانمندی شما زمینه بهترین پیشنهاد برای مشتریان و سریعترین و به صرفه ترین سبک مدیریت بر امور را برای شما فراهم نماید.

صادق رئیسی کیا

هیجدهم آذرماه 1393

راه‌های تماس

اگر به مشاوره حقوقی یا وکیل در زمینه‌های مرتبط با نوشتارهای من نیاز داشتید یا به برگزاری کارگاه و دوره‌های آموزشی برای خود و مدیران و کارکنان شرکتتان در موارد یاد شده، علاقه‌مند، بودید می‌توانید درخواست خود را با شماره‌های ۸۸۳۲۱۰۸۸ و ۸۸۳۲۳۲۷۹ (گروه حقوقی برهان) در میان بگذارید.

درخواست مشاوره حضوری، تلفنی، آنلاین

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
اشتراک
اطلاع رسانی برای

2 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

سلام و خسته نباشید مطلب مفهومی زیبایی را به صورت کاربردی و خلاصه به نگارش درآورده‌اید.
از مشتریان روزانه و ثابت این وبگاه هستم. همیشه هم مانند یک مدرسه روزآمد عمل می‌کند.