هشدار: ذکر و باز نشر نوشتارهای من و هر نوشتاری که در روزنامه ها یا روی سایت شخصی و وبلاگهایم منتشر شده منحصراً با قید نام و نام خانوادگی ام و همراه با پیوند سایت و وبلاگهایم مجاز است.

زمان مطالعه: 2 دقیقه

هشدار: پیش از آغاز نوشتار، به اشخاصی که نوشتارهای من در روزنامه ها یا روی سایت شخصی یا وبلاگهایم را بدون ذکر منبع و بدون پیوند سایتم یا وبلاگهایم به نام خود یا دیگری به هر گونه ای منتشر می کنند متذکر می شوم که چشم به راه عواقب قانونی انتشار غیر مجاز و بدون اجازه نوشتارهایم باشند.

ذکر و باز نشر نوشتارهای من و هر نوشتاری که در روزنامه ها یا روی سایت شخصی و وبلاگهایم منتشر شده منحصراً با قید نام و نام خانوادگی ام و همراه با پیوند سایت و وبلاگهایم مجاز است.

1- مسئولیت مدنی فردی:

اگر اعضای هیات مدیره و مدیر عامل بطور انفرادی در اداره شرکت مرتکب خطا شوند و خطای آنان باعث ورود زیان به شرکت و اشخاص ثالث شود و بین خطای آنان و زیان وارده رابطه علیت وجود داشته باشد مسئول جبران زیان وارده خواهند بود.

2- مسئولیت مدنی اشتراکی: (مسئولیت مدنی مشترک)

اگر اعضای هیات مدیره و مدیرعامل در اداره شرکت بطور مشترک، مرتکب خطا و باعث ورود زیان شوند و بین خطای آنان و زیان وارده رابطه علیت وجود داشته باشد به نسبت نقش و تاثیری که در وارد شدن زیان داشته اند مسئول جبران زیان خواهند بود.

3- مسئولیت تضامنی:

اگر اعضای هیات مدیره و مدیرعامل تخلفاتی بکنند که باعث ورشکستگی شرکت شوند یا پس از انحلال شرکت معلوم شود تخلفاتی کرده اند که باعث شده دارایی شرکت برای پرداخت بدهی های آن کافی نباشد همراه با شرکت در قبال اشخاصی که زیان دیده اند مسئول جبران کل زیان به آنان بصورت انفرادی و تضامنی خواهند بود.

4- مسئولیت کیفری:

اگر تخطی اعضای هیات مدیره و مدیرعامل شرکت از قوانین کشور و اساسنامه شرکت و مصوبات قانونی مجامع عمومی صاحبان سهام شرکت طبق قوانین کشور، جرم محسوب شود موجب مسئولیت کیفری برای آنان خواهد بود.

                                                                                                            صادق رئیسی کیا

                                                                                                            پنجم مردادماه 1394

راه‌های تماس

اگر به مشاوره حقوقی یا وکیل در زمینه‌های مرتبط با نوشتارهای من نیاز داشتید یا به برگزاری کارگاه و دوره‌های آموزشی برای خود و مدیران و کارکنان شرکتتان در موارد یاد شده، علاقه‌مند، بودید می‌توانید درخواست خود را با شماره‌های ۸۸۳۲۱۰۸۸ و ۸۸۳۲۳۲۷۹ (گروه حقوقی برهان) در میان بگذارید.

درخواست مشاوره حضوری، تلفنی، آنلاین

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
اشتراک
اطلاع رسانی برای

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments