هشدار: ذکر و باز نشر نوشتارهای من و هر نوشتاری که در روزنامه ها یا روی سایت شخصی و وبلاگهایم منتشر شده منحصراً با قید نام و نام خانوادگی ام و همراه با پیوند سایت و وبلاگهایم مجاز است.

زمان مطالعه: 3 دقیقه

در هفته گذشته خبر دعوت 5 فوتبالیست جوان باشگاه راه آهن (مشتمل بر آقایان محمد ستاری،محمد حسین پور،مهدی مهدی پور،میلاد محمدی و امیر عابدزاده) به اردوی تیم ملی فوتبال امید ایران که بدنبال روند آرام و موفق دو فصل اخیر باشگاه راه آهن در معرفی جوانان شایسته به فوتبال ایران فوتبالیست هایی همچون بهنام برزای،علی علی پور،علیرضا عظیمی،حامد زمانی،ایمان شیرازی،مهرداد کفشگری و محمد سلیمان علیزاده را نیز شامل می شود، دستاورد کم نظیر باشگاه راه آهن در حوزه فوتبال پایه و نتیجه برنامه ریزی اصولی و عملکرد درست مدیریت و کادر فنی باشگاه در آکادمی فوتبال و استعداد یابی و توجه به جوانهاست.

از همان ابتدای حضورم در باشگاه راه آهن در سال 1391 مبادرت به تاسیس آکادمی فوتبال برای این کهن ترین باشگاه ایرانی نمودم و مسئولیت اداره آن را به آقای محمود کلهر سپردم. بسیاری از اوقات خودم و بخش مناسبی از بودجه باشگاه و میزان قابل قبولی از توجه کادر فنی تیم بزرگسال را معطوف به آکادمی فوتبال و تیم های پایه باشگاه نمودم.

در فصل دوازدهم لیگ برتر فوتبال ایران بدنبال برنامه ریزی پنج ساله ای که برای نوسازی تیم فوتبال باشگاه و تامین هر چه بیشتر بازیکنان تیم فوتبال بزرگسال از تیم های پایه و بنا توجه و حمایت آقای علی دایی در راس کادر فنی تیم فوتبال بزرگسال باشگاه راه آهن از این برنامه، جوانانی همچون مهرداد کفشگری و علیرضا عظیمی و امید عالیشاه و مجتبی شیری موقعیت بروز و درخشش داشتند در حالی که جوانانی همچون سلیمان علیزاده و محمد ستاری،حسن جوادی و … در تیم های پایه یا در تمرین تیم بزرگسال برای حضور در لیگ برتر فصل بعد آماده می شدند.

در فصل سیزدهم لیگ برتر فوتبال ایران بدنبال حضور آقای منصور ابراهیم زاده در راس کادر فنی تیم فوتبال بزرگسال باشگاه راه آهن، آقایان حسن جوادی از تیم های پایه به تیم بزرگسال ملحق و 3 نفر از بازیکنان پایه در گزینه های نیم فصل ایشان قرار گرفت. آقایان حامد زمانی و مهدی مهدی پور و محمد حسین پور و علی علی پور در رده سنی زیر 21 سال جذب شدند و میانگین سنی تیم بزرگسال باشگاه تا میزان مناسبی کاهش یافت. سلیمان علیزاده و حامد زمانی و محمد حسین پور و مهدی مهدی پور و بهنام برزای و ایمان شیرازی و علی علی پور و محمد قدرتی پور در لیگ برتر فصل سیزدهم و حسن جوادی در جام حذفی سال 1392 در کنار علیرضا عظیمی و رامین رضائیان جوان برای باشگاه راه آهن به میدان رفتند و بعضی از آنها در ترکیب ثابت تیم قرار گرفتند و بازی ها و گل های زیبا و حساسی هم ارائه کردند.

در فصل چهاردهم بدنبال حضور آقای حمید استیلی در راس کادر فنی تیم بزرگسال باشگاه راه آهن و بنا به حمایت و باور ایشان به برنامه نوسازی تیم و جوانها آقایان میلاد و مهرداد محمدی و امیر عابد زاده به جمع جوانان باشگاه اضافه و محمد ستاری از تیم های پایه به لیست تیم بزرگسال افزوده شدند. البته ایمان شیرازی و حسن جوادی را از دست دادیم.

در هر صورت تامین بازیکنان برای تیم فوتبال باشگاه راه آهن در دو فصلی که مدیریتش با من بود و در ابتدای فصل چهاردهم که بسته شدن تیم با حضور خودم انجام شد تا حدودی طبق برنامه ای که در نظر گرفته بود بیش از هر زمانی متکی به آکادمی فوتبال و تیم های پایه فوتبال باشگاه و استفاده از جوانان شد و اینک این زحمات به ثمردهی خود نزدیک شده و از جمله آنکه باشگاه راه آهن در بین باشگاههای لیگ برتر بیش از همه به تیم ملی فوتبال امید کشورمان بازیکن معرفی کرده است.

علاوه بر زحمات و همت و تلاش شبانه روزی خودم باید از توجه آقایان علی دایی، منصور ابراهیم زاده، حمید استیلی و محمود کلهر و کادرهای فنی این عزیزان و همه بازیکنان بزرگتر تیم از جمله آقای حسین پاشایی و همکارانم در ستاد باشگاه از جمله آقای رستم زندی که توجه عملی به جوانها و حمایت از آنها را همچون مدیریت باشگاه مد نظر داشتند تشکر کنم.

مطمئنم اگر برنامه استعدادیابی و توجه به آکادمی و فوتبال پایه با همان جدیت و باوری که من شروع کردم ادامه پیدا کند شاهد حضور بازیکنان جوان و شایسته از باشگاه راه آهن در تیم ملی بزرگسال خواهیم بود. انشاالله.

صادق رئیسی کیا

هفدهم آبان ماه 1393

راه‌های تماس

اگر به مشاوره حقوقی یا وکیل در زمینه‌های مرتبط با نوشتارهای من نیاز داشتید یا به برگزاری کارگاه و دوره‌های آموزشی برای خود و مدیران و کارکنان شرکتتان در موارد یاد شده، علاقه‌مند، بودید می‌توانید درخواست خود را با شماره‌های ۸۸۳۲۱۰۸۸ و ۸۸۳۲۳۲۷۹ (گروه حقوقی برهان) در میان بگذارید.

درخواست مشاوره حضوری، تلفنی، آنلاین

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
اشتراک
اطلاع رسانی برای

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments