هشدار: ذکر و باز نشر نوشتارهای من و هر نوشتاری که در روزنامه ها یا روی سایت شخصی و وبلاگهایم منتشر شده منحصراً با قید نام و نام خانوادگی ام و همراه با پیوند سایت و وبلاگهایم مجاز است.

زمان مطالعه: 2 دقیقه

هشدار: پیش از آغاز نوشتار،  به اشخاصی که نوشتارهای من در روزنامه ها یا روی سایت شخصی یا وبلاگهایم را بدون ذکر منبع و بدون پیوند سایتم یا وبلاگهایم به نام خود یا دیگری به هر گونه ای منتشر می کنند متذکر می شوم که چشم به راه عواقب قانونی انتشار غیر مجاز و بدون اجازه نوشتارهایم باشند.

ذکر و باز نشر نوشتارهای من و هر نوشتاری که در روزنامه ها یا روی سایت شخصی و وبلاگهایم منتشر شده منحصراً با قید نام و نام خانوادگی ام و همراه با پیوند سایت و وبلاگهایم مجاز است.

مدیران باشگاه هایی که می خواهند اقدام به جذب سرمربی تیم فوتبال خود کنند باید نکاتی را مد نظر داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، صادق رئیسی کیا مدیرعامل پیشین باشگاه راه آهن در یادداشتی که برای گروه ورزشی مهر ارسال کرده نوشته است:

« اکنون که در آستانه شروع لیگ پانزدهم فوتبال ایران هستیم و باشگاه‌ها در حال انتخاب سرمربی و کادرهای فنی تیم بزرگسالان و تیم‌های پایه فوتبال خود هستند توجه به نکات زیر می تواند مدیران باشگاهها را برای انتخابی شایسته تر رهنمون کند:

۱- اگر تمایل یا امکان همکاری با سرمربی فصل گذشته خود را ندارید سعی کنید جدایی او از باشگاه شما دوستانه، حرفه ای و با جمع بندی  مباحث قراردادی و مالی باشد. در پیش گرفتن چنین منشی، شخصیت و جذابیت باشگاه شما را برای مردم، جامعه مربیان و اهالی فوتبال رشد خواهد داد و مذاکره و توافق شما با سرمربی جدید را نیز تسهیل خواهد نمود.

۲- در انتخاب سرمربی جدید به هیچ وجه تسلیم فضاسازی ها و بازی ها رسانه ای نشوید.

۳- در انتخاب سرمربی از روش مذاکره مستقیم و رو در رو استفاده کنید و به کارگزار و واسطه و دوستان و… متکی نباشید.

۴- مطمئن شوید که سرمربی مورد نظر شما از جسارت و در عین حال درایت لازم برای استفاده از بازیکنان جوان و توانایی تربیت منابع انسانی آتی برخوردار است.

۵- مطمئن شوید که سرمربی مورد نظر شما قابلیت رهبری بازیکنان و توانایی هم افزایی و همسو کردن آنها را دارد. برخورداری از قدرت رهبری تیم در کنار توانایی فنی برای یک سرمربی، مساله ای حیاتی است که نباید از آن غفلت کنید.

۶- مطمئن شوید که سرمربی مورد نظر شما در شرایط برابر، خود را مکلف به بهره گیری از بازیکنان و استعدادهای نهفته در تیم های پایه باشگاه می داند.

۷- بودجه و مقدورات مالی خود برای انتخاب سرمربی و کادر فنی و بازیکنان را صادقانه و شفاف با سرمربی مورد نظر خود در میان بگذارید.

۸- به هنگام انتخاب فوتبالیست های مشهور که به تازگی پروانه مربیگری اخذ کرده اند حتما توجه کنید که یک فوتبالیست موفق و نام آور لزوما سرمربی موفق و نام آوری نخواهد شد.

۹- بهتر است در شرایط برابر، سرمربی را انتخاب کنید که سابقه فعالیت در باشگاه شما را داشته باشد.

۱۰- از سرمربی یا سرمربیان مورد نظر خود برنامه بخواهید و حتما نشست هایی جهت اخذ توضیح از سرمربی در مورد برنامه کارش برگزار کنید و پس از آنکه نسبت به برنامه و توانایی سرمربی توجیه و مطمئن شدید تمام جزئیات مورد نظر باشگاه را نیز با او در میان بگذارید و از او برای رعایت آنها تاییدیه بگیرید.

                                                                                                                                              صادق رئیسی کیا

                                                                                                                                               دهم تیرماه 1394

راه‌های تماس

اگر به مشاوره حقوقی یا وکیل در زمینه‌های مرتبط با نوشتارهای من نیاز داشتید یا به برگزاری کارگاه و دوره‌های آموزشی برای خود و مدیران و کارکنان شرکتتان در موارد یاد شده، علاقه‌مند، بودید می‌توانید درخواست خود را با شماره‌های ۸۸۳۲۱۰۸۸ و ۸۸۳۲۳۲۷۹ (گروه حقوقی برهان) در میان بگذارید.

درخواست مشاوره حضوری، تلفنی، آنلاین

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
اشتراک
اطلاع رسانی برای

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments