هشدار: ذکر و باز نشر نوشتارهای من و هر نوشتاری که در روزنامه ها یا روی سایت شخصی و وبلاگهایم منتشر شده منحصراً با قید نام و نام خانوادگی ام و همراه با پیوند سایت و وبلاگهایم مجاز است.

زمان مطالعه: 2 دقیقه

هشدار: پیش از آغاز نوشتار،  به اشخاصی که نوشتارهای من در روزنامه ها یا روی سایت شخصی یا وبلاگهایم را بدون ذکر منبع و بدون پیوند سایتم یا وبلاگهایم به نام خود یا دیگری به هر گونه ای منتشر می کنند متذکر می شوم که چشم به راه عواقب قانونی انتشار غیر مجاز و بدون اجازه نوشتارهایم باشند.

ذکر و باز نشر نوشتارهای من و هر نوشتاری که در روزنامه ها یا روی سایت شخصی و وبلاگهایم منتشر شده منحصراً با قید نام و نام خانوادگی ام و همراه با پیوند سایت و وبلاگهایم مجاز است.

صادق رئیسی‌کیا در یادداشتی نوشت: غفلت از مدیریت دانش نسبت به ورزش های محلی و ملی در ایران، میراث بزرگ ورزشی و فرهنگی ایران که در حکم زیرساخت‌های تمدنی و تاریخی ما هستند را در معرض نابودی قرار داده است

گروه ورزشی «نسیم»، صادق رئیسی‌کیا در یاداشتی که در اختیار «نسیم» قرار داده است بر لزوم  توجه به مدیریت دانش در ورزش تاکید کرده است:

مدیریت دانش را روش و دانشی می دانند که از جمع آوری و بکارگیری تجربیات موجود بدست می آید و دستیابی سریعتر و اثر بخش‌تر سازمان به اهدافش را فراهم می کند و حفظ دستاوردهای تجربی و علمی و انتقال آنها از یک گروه و نسل به گروه و نسل دیگر و در نتیجه افزایش و توسعه علوم و تجربیات یک ملت را ممکن می سازد.

طی هزاران سالی که از عمر ورزش های ملی همچون کشتی، چوگان، تیراندازی، ورزش زورخانه ای و پهلوانی می گذرد ایرانیان برای جمع آوری اطلاعات، دانش و تجربیات خود در ورزش های ملی و تاریخی خود در ابعاد مختلف (فنی و علمی، ساختاری، مهندسی و ساختمانی، مدیریتی و …) به گونه شایسته، اقدام نکرده اند.

بسیاری از ورزش های محلی و حتی ملی از دایره توجه ما خارج و حتی منقرض شده و یا دوران شکوه خود را از دست داده اند.

در مقام مقایسه به چگونگی پیاده سازی موازین مدیریت دانش در ورزش های رزمی و انواع سبک های آن که از کشورهای آسیای جنوب شرقی در یک قالب و ساختار علمی شده و نوین سر بر می آورند توجه بفرمایید.

شوراهای اسلامی شهر و روستا، شهرداری ها، دهیاری ها، بخشداری ها، استانداری ها، مراکز و مراجع فرهنگی و دینی و اجتماعی و دانشگاهی در ایران باید به سرعت و پیش از نابودی میراث ورزشی و فرهنگی و تاریخی خود به تهیه فهرست ورزش های محلی و شیوه های گذران اوقات فراغت ایرانیان از طریق ورزش و جمع آوری و مستند سازی تجربیات و آگاهی های منقوش بر ذهن گذشتگان و جمع آوری قوانین، موازین، اصول فنی و علمی، ساختار مدیریتی و مهندسی و ساختمانی و حقوقی ورزش های محلی و ملی و دسته بندی و تحلیل آنها همت گمارند و ورزش های محلی و ملی خود را در قالبی درست حفظ و آنها را از طریق درآمیختن با دانش های نوین، کارآمد نمایند و با هزینه‌ای متناسب در اختیار آیندگان قرار دهند.

غفلت از مدیریت دانش نسبت به ورزش های محلی و ملی در ایران، میراث بزرگ ورزشی و فرهنگی ایران که در حکم زیرساختهای تمدنی و تاریخی ما هستند را در معرض نابودی قرار داده و ما را در محیط مملو از فرهنگ های ناآشنا ولی پویا و پر تلاش، با یک خلاء فرهنگی و ورزشی بزرگ مواجه خواهد کرد.

و البته ضعف در مدیریت دانش مختص ورزش های محلی و ملی و تاریخی نیست. این ضعف در فوتبال و والیبال و…که از ورزش های نوین و وارداتی هستند نیز به چشم می خورد.

به امید توجه هر چه بیشتر و سریعتر مسئولین و متولیان ورزشی ایران به اهمیت مدیریت دانش در ورزش.

صادق رئیسی کیا
29 آبانماه 1394

راه‌های تماس

اگر به مشاوره حقوقی یا وکیل در زمینه‌های مرتبط با نوشتارهای من نیاز داشتید یا به برگزاری کارگاه و دوره‌های آموزشی برای خود و مدیران و کارکنان شرکتتان در موارد یاد شده، علاقه‌مند، بودید می‌توانید درخواست خود را با شماره‌های ۸۸۳۲۱۰۸۸ و ۸۸۳۲۳۲۷۹ (گروه حقوقی برهان) در میان بگذارید.

درخواست مشاوره حضوری، تلفنی، آنلاین

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
اشتراک
اطلاع رسانی برای

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments