هشدار: ذکر و باز نشر نوشتارهای من و هر نوشتاری که در روزنامه ها یا روی سایت شخصی و وبلاگهایم منتشر شده منحصراً با قید نام و نام خانوادگی ام و همراه با پیوند سایت و وبلاگهایم مجاز است.

زمان مطالعه: 3 دقیقه

 هشدار: پیش از آغاز نوشتار، به اشخاصی که نوشتارهای من در روزنامه ها یا روی سایت شخصی یا وبلاگهایم را بدون ذکر منبع و بدون پیوند سایتم یا وبلاگهایم به نام خود یا دیگری به هر گونه ای منتشر می کنند متذکر می شوم که چشم به راه عواقب قانونی انتشار غیر مجاز و بدون اجازه نوشتارهایم باشند.

ذکر و باز نشر نوشتارهای من و هر نوشتاری که در روزنامه ها یا روی سایت شخصی و وبلاگهایم منتشر شده منحصراً با قید نام و نام خانوادگی ام و همراه با پیوند سایت و وبلاگهایم مجاز است.

صادق رئیسی‌کیا در یادداشتی که در اختیار «نسیم» قرار داد نوشت:

فوتبال ما در مسیر تحولات و تغییرات گسترده و دامنه‌داری قرار گرفته که در مجموع فرصت‌هایی برای رشد و تعالی فوتبال ایران بوجود خواهد آورد.

لیگ پانزدهم فوتبال ایران پیش از شروع، شاهد تغییرات گسترده و شاید بی نظیری در همه اجزاء و عوامل خود بوده و نه تنها انتظار نمی‌رود که شروع لیگ، موجبی برای توقف جریان شتابان تغییرات باشد بلکه پیش بینی می‌شود شاهد تحولات گسترده تر و تغییرات دامنه دارتری نیز باشیم.

از جمله این تغییرات و تحولات که آغاز شده و یا آغاز خواهند شد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- تغییر نماینده دولت برای خصوصی‌سازی سرخابی‌ها.

2- تغییرات وعده داده شده در شیوه واگذاری سرخابی‌ها.

3- تغییرات و تحولاتی که بدنبال ورود مرکز پژو هش‌های مجلس به بحث واگذاری سرخابی ها رخ خواهد داد.

4- تغییرات و تحولاتی که بدنبال احتمال مداخله مجلس در شیوه واگذاری سرخابی ها شاهد آن خواهیم بود.

5- تحولات و تغییرات احتمالی در دیدگاهها و مسئولان ورزشی بدنبال انتخابات مجلس شورای اسلامی.

6- تغییرات در مدیریت و کادر فنی سرخابی ها.
7- تغییراتی که در بعضی مناصب فدراسیون فوتبال رخ داده و احتمالا ادامه خواهد داشت.

8- افزایش درخواست ها و انتظارات برای شفافیت مالی در فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ فوتبال که تغییر و تحولاتی در روش عمل و شاید در انتخاب مسئولان ذیربط مالی و…فوتبال و سازمان لیگ فوتبال را بدنبال داشته باشد.

9- تغییر و تحولات مورد انتظار بدنبال رفع برخی محدودیت های بین المللی.

10- تغییرات هیات مدیره و مدیریت در دست کم ده باشگاه لیگ برتری.

11- تغییر و تحولاتی که بدنبال انتخابات پیش رو در فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ فوتبال رخ خواهد داد.

12- تغییر و تحولاتی که در جریان لیگ پانزدهم فوتبال و بدنبال نتایج و عملکرد مدیران و کادرهای فنی رخ خواهد داد.

13- تغییر و تحولاتی که بدنبال خصوصی سازی احتمالی سرخابی ها و بعضی باشگاه های دیگر رخ خواهد داد.

14- تغییر و تحولات آرام و تدریجی که انتظارات و مطالبات  فرهیختگان و دانشگاهیان ورزش و فوتبال مطرح و جاری خواهند کرد.

15- تغییر و تحولاتی که تصویب قانون برنامه توسعه ششم کشور در مجلس شورای اسلامی، توجه مجمع تشخیص مصلحت به تدوین سیاست های کلان ورزش کشور و احتمالا مطرح شدن لوایح و طرح های قانونی مانند قانون نظام جامع باشگاه داری، قانون وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان و …در مجلس شورای اسلامی بدنبال خواهد آورد.

16- تغییر و تحولاتی که گزارش کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در مورد بررسی مساله فساد در فوتبال و قرائت آن در صحن علنی مجلس و ارجاع آن به قوه قضاییه بدنبال خواهد آورد.

در مجموع همانطور که در سال گذشته هم اشاره کردم فوتبال ما و حتی شاید بتوان گفت ورزش ما در مسیر تحولات و تغییرات گسترده و دامنه داری قرار گرفته که در صورت مدیریت صحیح بر میزان و دامنه این تغییرات و نیز توجه منصفانه و کارشناسانه و واقع بینانه اهالی فوتبال و نیز مراجع و مقامات ذیربط به آنها، این تغییرات و تحولات در مجموع می تواند در محدوده و دامنه تعریف شده ای قرار بگیرند و فرصت هایی برای رشد و تعالی فوتبال ایران بوجود بیاورند.

صادق رئیسی کیا

دهم مردادماه 1394

راه‌های تماس

اگر به مشاوره حقوقی یا وکیل در زمینه‌های مرتبط با نوشتارهای من نیاز داشتید یا به برگزاری کارگاه و دوره‌های آموزشی برای خود و مدیران و کارکنان شرکتتان در موارد یاد شده، علاقه‌مند، بودید می‌توانید درخواست خود را با شماره‌های ۸۸۳۲۱۰۸۸ و ۸۸۳۲۳۲۷۹ (گروه حقوقی برهان) در میان بگذارید.

درخواست مشاوره حضوری، تلفنی، آنلاین

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
اشتراک
اطلاع رسانی برای

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments