هشدار: ذکر و باز نشر نوشتارهای من و هر نوشتاری که در روزنامه ها یا روی سایت شخصی و وبلاگهایم منتشر شده منحصراً با قید نام و نام خانوادگی ام و همراه با پیوند سایت و وبلاگهایم مجاز است.

زمان مطالعه: 2 دقیقه
 هشدار: پیش از آغاز نوشتار،  به اشخاصی که نوشتارهای من در روزنامه ها یا روی سایت شخصی یا وبلاگهایم را بدون ذکر منبع و بدون پیوند سایتم یا وبلاگهایم به نام خود یا دیگری به هر گونه ای منتشر می کنند متذکر می شوم که چشم به راه عواقب قانونی انتشار غیر مجاز و بدون اجازه نوشتارهایم باشند.

ذکر و باز نشر نوشتارهای من و هر نوشتاری که در روزنامه ها یا روی سایت شخصی و وبلاگهایم منتشر شده منحصراً با قید نام و نام خانوادگی ام و همراه با پیوند سایت و وبلاگهایم مجاز است.

موفقیت در واگذاری پرسپولیس و استقلال مستلزم سازماندهی مجدد نظام مالکیت باشگاههای ورزشی و تصویب قانون سامانه (نظام) جامع باشگاه داری ایران است.
وجود چنین قانونی از جهات زیر دارای اهمیت است و در واقع تضمین کننده سلامت و موفقیت در برنامه خصوصی سازی سرخابی ها و حتی در ورزش حرفه ای کشور خواهد بود:
1- باشگاههای پرسپولیس و استقلال دارای کارکرد و ارزشهای اجتماعی هستند و نباید صرفا بر اساس معیارها و رویکردهای اقتصادی در واگذاری آنها تصمیم گیری شود.
نقش ها و ارزشهای اجتماعی این دو باشگاه و اهمیت آن ایجاب می کرد و می کند که برای خصوصی سازی و اداره بهینه آنها پس از واگذاری، قانون خاصی با در نظر گرفتن همه جوانب به تصویب برسد و این واگذاری بر اساس شرایط و مقتضیات خاص خودش صورت گیرد نه شبیه به واگذاری بنگاههای صرفاً اقتصادی.
2- ساختار و بنیان ورزش حرفه ای، باشگاههای حرفه ای هستند. ما نیز باید برای باشگاه داری در ابعاد مالی و مالیاتی، علمی و فنی، اقتصادی و اجتماعی، ساختاری و تشکیلاتی و ابعاد دیگرش، قانون جامع و روزآمدی، داشته باشیم که حداقل، مسیر حرکت، زیرساختها و عوامل اصلی برای موفقیت باشگاه داری را تعریف و تبیین کرده باشد بنابراین نمی توان تنها به خصوصی سازی و نتایج و آثار معمول آن، دلخوش بود و انتظار حداکثر توفیق را داشت.
خصوصی سازی سرخابی ها بخشی از حرکت در مسیر حرفه ای شدن باشگاه داری در کشور است نه همه آن.
با توجه به تجربه چندین ساله خصوصی سازی در کشور، خصوصی سازی سرخابی ها باید کارآمدترین و کم نقص ترین نوع خصوصی سازی در ایران باشد.
3- وجود قانون نظام جامع باشگاه داری در حین واگذاری سرخابی ها و از جمله در تعیین ترتیبات قیمت گذاری، نحوه و کیفیت واگذاری، شناسایی مشتریان احتمالی و دیدگاههای آنان، شفافیت تعهدات و ضمانت اجرای آنها، چگونگی و ملاک های واگذاری و غیره، می توانست سرعت و دقت فرآیندهای واگذاری را ارتقاء بخشد و اعتماد عمومی را به میزان بیشتر و مطلوبتری جلب نماید و سهولت بیشتری را در فروش سرخابی ها ممکن سازد.
این نوشتار ابتدا در روز پنج شنبه سی ام بهمن ماه 1393 در صفحه 8 روزنامه بین المللی شوت به چاپ رسید و سپس روی سایت شخصی صادق رئیسی کیا منتشر شد.

به یادداشتهای مرتبط با این موضوع در سایت شخصی صادق رئیسی کیا که در زیر این یادداشت آمده رجوع و آنها را مطالعه فرمائید. یقیناً به دانش شما خواهد افزود.

در صورتی که به مشاوره در زمینه ی یادداشت ها و نوشتارهای من نیاز داشتید یا به برگزاری کارگاه و دوره های آموزشی برای خود و مدیران و کارکنان شرکتتان در موارد یاد شده علاقه مند بودید درخواست خود را به raeisikia@yahoo.com ارسال فرمائید.
صادق رئیسی کیا
سی ام بهمن ماه 1393

راه‌های تماس

اگر به مشاوره حقوقی یا وکیل در زمینه‌های مرتبط با نوشتارهای من نیاز داشتید یا به برگزاری کارگاه و دوره‌های آموزشی برای خود و مدیران و کارکنان شرکتتان در موارد یاد شده، علاقه‌مند، بودید می‌توانید درخواست خود را با شماره‌های ۸۸۳۲۱۰۸۸ و ۸۸۳۲۳۲۷۹ (گروه حقوقی برهان) در میان بگذارید.

درخواست مشاوره حضوری، تلفنی، آنلاین

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
اشتراک
اطلاع رسانی برای

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments