هشدار: ذکر و باز نشر نوشتارهای من و هر نوشتاری که در روزنامه ها یا روی سایت شخصی و وبلاگهایم منتشر شده منحصراً با قید نام و نام خانوادگی ام و همراه با پیوند سایت و وبلاگهایم مجاز است.

زمان مطالعه: 2 دقیقه

آقای فیلیپ کاتلر از اساتید و بزرگان علم مدیریت و بازاریابی که پدر بازاریابی نوین نیز نامیده می شود در کتاب خود با عنوان فوق طی مقدمه ای بسیار قوی و ساده، وضع کنونی بازاریابی و جایگاه آن در نگرش و عملکرد مدیران شرکتها و بازاریابها را به خوبی تشریح نموده و یک اصل محوری در مورد بازاریابی که مورد کم توجهی است را به ما یاد آوری می کند و آن اینکه: مدیریت بازاریابی باید محرک راهبرد (استراتژی ) شرکت باشد. سپس ایشان با ذکر مثالی به مدیران بازاریابی یادآوری می کند که بایستی تعامل خود با سایر مدیریتهای یک شرکت و نقش عوامل متعدد در حرفه خود از جمله روابط عمومی را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند.

آقای کاتلر در این کتاب طی 10 فصل و در هر فصل یکی از ناکارآمدی ها و گناهان مرگبار در بازاریابی را مطرح کرده است. بدین ترتیب که ابتدا علائم وجود این خطاهای بزرگ را در ابتدای هر فصل ذکر و بعد آنها را تشریح و در ادامه راه حل های خود را ابراز و در پایان هر فصل نیز به تشریح راه حل های خود و چگونگی اجرایی کردن آنها اشاره کرده است.

مطالعه ی این کتاب ، بویژه برای مدیران شرکتها و بنگاههای اقتصادی از این حیث که نگرش بهتر و عملیاتی تر نسبت به اصول کلی بازاریابی پیدا می کنند و با توجه به راهنمایی های عینی و اجرایی مندرج در کتاب ، بسیار مفید است. برای فروشندگان، مدیران فروش ،بازاریاب ها و مدیران بازاریابی که عادتاً تهاجمی فکر می کنند و توجه کافی به مخالفتها ، انتقادات ، ایرادات و پیشنهادات دیگر مدیران ندارند مفید است چون ایشان را دعوت به فراگیری مهارتهای مالی و توجه به هزینه ها و تعامل با سایر مدیریتها و بهره گیری از ابزارها و شیوه های جدید از جمله روابط عمومی می نماید تا توفیق بیشتری در بهبود فروش و تحقق هدف خود و رسالت بازاریابی به عنوان محرک راهبرد شرکت داشته باشند .

ترجمه ی کتاب، زیبا ، قابل تقدیر و روان است. البته در موارد بسیار محدودی بدلیل توجه زیاد به ترجمه ی لفظی ، تصویر و مفهوم روشنی از مطالب مؤلف بدست نمی آید.

به قولی مطالعه نکردن کتاب فوق خود یک خطا و گناه بزرگ در بازاریابی است. بنابراین یازدهمین گناه مرگبار بازاریابی عدم مطالعه ی این کتاب خواهد بود . بی شک از مطالعه ی این کتاب لذت خواهید برد. مطالعه مطلبی که با عنوان  ” 16 توصیه برای بهبود عملکرد فروشندگان و مدیران فروش در شرکتهای پخش مواد غذایی ” در سایتم آورده ام را نیز به فروشندگان و بازاریاب های عزیز توصیه می کنم. 

کتاب فوق در 144 صفحه بوسیله ی آقایان دکتر عبدالحمید ابراهیمی و دکتر هرمز مهرانی ترجمه  و بوسیله ی انتشارات همای دانش ، نشر و چاپ شده و نوبت اول چاپ آن با تیراژ 3000 جلد در سال 1385 به قیمت 2500 تومان عرضه گردیده است.

تلفن مرکز پخش: 88317990 و تلفکس: 88317989

راه‌های تماس

اگر به مشاوره حقوقی یا وکیل در زمینه‌های مرتبط با نوشتارهای من نیاز داشتید یا به برگزاری کارگاه و دوره‌های آموزشی برای خود و مدیران و کارکنان شرکتتان در موارد یاد شده، علاقه‌مند، بودید می‌توانید درخواست خود را با شماره‌های ۸۸۳۲۱۰۸۸ و ۸۸۳۲۳۲۷۹ (گروه حقوقی برهان) در میان بگذارید.

درخواست مشاوره حضوری، تلفنی، آنلاین

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
اشتراک
اطلاع رسانی برای

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments