هشدار: ذکر و باز نشر نوشتارهای من و هر نوشتاری که در روزنامه ها یا روی سایت شخصی و وبلاگهایم منتشر شده منحصراً با قید نام و نام خانوادگی ام و همراه با پیوند سایت و وبلاگهایم مجاز است.

زمان مطالعه: 2 دقیقه

مشاور حقوقی شرکت مسئولیت محدود

در نوشتار “مشاور حقوقی شرکت چه ویژگی ها و وظایفی دارد؟ ” به بیان سه مورد از ویژگی های اساسی مشاور حقوقی شرکت و یازده نکته درباره مشاور حقوقی شرکتها پرداخته ام که مطالعه آن را به عنوان مقدمه این نوشتار، پیشنهاد می کنم.
در این نوشتار به بیان نکاتی درباره مشاوره حقوقی شرکت با مسئولیت محدود می پردازم.

چرا شرکت مسئولیت محدود؟

 

مشاوره حقوقی شرکتها

شاید بتوان گفت شرکت با مسئولیت محدود در بین شرکت های ایرانی دارای بیشترین تعداد می باشد.

فعالان اقتصادی و صاحبان کسب و کار در ایران در بسیاری از موارد ترجیح می دهند کسب و کار خود را به لحاظ ساختاری و تشکیلاتی از طریق شرکت با مسئولیت محدود اداره نمایند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد علت انتخاب شرکت مسئولیت محدود، نسبت به سایر انواع شرکتها پیشنهاد می کنم این نوشتار من را نیز مطالعه فرمایید:

شرکت سهامی خاص بهتر است یا مسئولیت محدود

 

 

مشاوره حقوقی شرکتها

 

۱- مشاور حقوقی شرکت با مسئولیت محدود باید علت و انگیزه صاحبان شرکت از انتخاب این شرکت را به خوبی درک و رعایت نماید.

۲- مشاور حقوقی شرکت مسئولیت محدود باید در ارایه مشورت ها و رهنمودهای حقوقی، اصل سادگی و سرعت در اداره شرکت و سهولت جابجایی مدیران و شرکا را مورد توجه قرار دهد.

 

رعایت اساسنامه شرکت مسئولیت محدود و موضوع فعالیت شرکت

۳- اساسنامه شرکت مسئولیت محدود، مهمترین سند و چارچوب قانونی برای اداره شرکت مسئولیت محدود به شمار می رود.

 

اهمیت توجه به مصوبات مجامع عمومی و هیات مدیره

۴- درباره سوالات و رهنمودهای حقوقی درخواستی مدیرعامل شرکت مسئولیت محدود و دیگر مدیران در مواردی که به اساسنامه و مصوبات مجمع عمومی و هیات مدیره باز می گردد بایستی نهایت دقت به وسیله مشاور حقوقی شرکت مسئولیت محدود، اعمال شود تا بدون بررسی و مطالعه آنها نظریه مشورتی نهایی ارایه نگردد.

 

۵- درباره قراردادهای شرکت مسئولیت محدود، از این رو که قرارداد های شرکت جزئی از اسناد تعهد آور شرکت محسوب می شوند، همچون سایر شرکت ها بایستی دقت شود که قراردادها به امضاء صاحبان امضای مجاز شرکت برسد و ممهور به مهر شرکت گردد.

 

۶- در بعضی موارد ترکیب عددی شرکای شرکت مسئولیت محدود در اتخاذ تصمیم ها موثر است.

 

داوری در شرکتهای با مسئولیت محدود

۷- در اساسنامه گروهی از شرکتهای با مسئولیت محدود، رفع اختلافات شرکا به داوری ارجاع شده است.

مشاور حقوقی شرکت باید به این نکته توجه ویژه داشته باشد و اختلافاتی را که برابر اساسنامه شرکت مسئولیت محدود، قابل ارجاع به داوری است از طریق ارجاع به داوران متخصص در زمینه اختلافات و دعاوی شرکتها پیگیری و مدیریت نماید.

در این مورد، مطالعه نوشتار”داوری در شرکتهای با مسئولیت محدود ” و نوشتارهای مرتبط با این موضوع در سایت”ایران داوری “را پیشنهاد می نمایم.

تنظیم صورتجلسات مجمع عمومی و هیات مدیره شرکت مسئولیت محدود

۸- مشاور حقوقی شرکت مسئولیت محدود به ویژه در مورد “تنظیم صورتجلسات هیئت مدیره ” و مجمع عمومی شرکت با مسئولیت محدود بایستی مراقبت و دقت لازم را اعمال نماید تا صورتجلسات یادشده، برابر قانون و اساسنامه شرکت تنظیم شده و به امضا برسد. صورتجلسه و مصوباتی که خلاف قانون و اساسنامه شرکت باشد از طریق دادگاه یا داور، قابل ابطال می باشد.

راه‌های تماس

اگر به مشاوره حقوقی یا وکیل در زمینه‌های مرتبط با نوشتارهای من نیاز داشتید یا به برگزاری کارگاه و دوره‌های آموزشی برای خود و مدیران و کارکنان شرکتتان در موارد یاد شده، علاقه‌مند، بودید می‌توانید درخواست خود را با شماره‌های ۸۸۳۲۱۰۸۸ و ۸۸۳۲۳۲۷۹ (گروه حقوقی برهان) در میان بگذارید.

درخواست مشاوره حضوری، تلفنی، آنلاین

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
اشتراک
اطلاع رسانی برای

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments