هشدار: ذکر و باز نشر نوشتارهای من و هر نوشتاری که در روزنامه ها یا روی سایت شخصی و وبلاگهایم منتشر شده منحصراً با قید نام و نام خانوادگی ام و همراه با پیوند سایت و وبلاگهایم مجاز است.

زمان مطالعه: 2 دقیقه

هشدار: ذکر و بازنشر نوشتارهای من و هر نوشتاری که در روزنامه ها یا روی سایت شخصی و وبلاگهایم منتشر شده منحصراً با قید نام و نام خانوادگی ام و همراه با پیوند سایت و وبلاگهایم مجاز است.

در این نوشتار؛ طی یک مقدمه ساده و کوتاه به بیان علت و موارد استفاده از این نمونه اظهارنامه  می پردازم و سپس نمونه‌ای از یک اظهارنامه تعیین داور؛ تقدیم می گردد.

گاهی موارد؛ پیش می‌آید که طرفین برای حل اختلاف خود از طریق داوری توافق می نمایند اما نام و مشخصات داور مرضی‌الطرفین خود را در قرارداد مربوطه یا در شرط داوری ذکر نمی کنند.

این مساله؛ موجب بروز مشکلات بعدی می گردد. یکی از این مشکلات؛ اختلافاتی که طرفین در هنگام تعیین داور مرضی الطرفین پیدا خواهند کرد.

زیرا در اغلب موارد؛ طرفین در تعیین داور مرضی الطرفین؛ اتفاق نظر حاصل نمی کنند و در این صورت؛ برابر قانون؛ ناگزیر هستند که از طریق ابلاغ اظهارنامه؛ اقدام به معرفی داور مرضی الطرفین پیشنهادی خود نموده و فرآیند زمان گیر انتخاب داور مرضی الطرفین را طی نمایند.

در حالی که در هنگام انعقاد قرارداد می توانستند با تعیین داور مرضی الطرفین و گرفتن قبولی او زمینه تسریع در پیشبرد داوری و کاهش زمان داوری را فراهم آورند.

دقت بفرمایید که این اظهارنامه به داور نیست بلکه اظهارنامه به طرف مقابل است برای تعیین داور.  اظهار نامه جهت ارجاع امر به داوری نیز شباهت به این نمونه دارد.

در زیر؛ یک نمونه ساده از اظهارنامه تعیین داور مرضی الطرفین؛ تقدیم می گردد:

مخاطب محترم: جناب آقای/ سرکار خانم …..

با سلام و احترام

موضوع اظهارنامه: به شرح مندرج در متن زیر

مراتب زیر به جنابعالی ابلاغ می گردد:

1- از آنجا که تا کنون در اجرای ماده … قرارداد شماره….مورخ……  برای پرداخت هزینه های … که از جمله مشتمل بر کارمزد اینحانب می باشد اقدام ننموده و به ابلاغیه های مربوط به انجام تعهدات خود تیز توجه نکرده و در جهت حل اختلاف به اینجانب، مراجعه نداشته اید اینجانب قصد دارم مراتب را در اجرای ماده ….قرارداد مذکور، نزد داور مرضی الطرفین مطرح نمایم.

2- از آنجا که برابر ماده … قرارداد یادشده، حل اختلافات احتمالی از طریق داور مرضی الطرفین، ممکن می باشد ضمن معرفی آقای …..به عنوان وکیل و نماینده قانونی خود و نیز با معرفی آقای….. به نشانی: ……به عنوان داور مرضی الطرفین پیشنهادی، به شما تا ….روز از تاریخ ابلاغ این اظهارنامه، مهلت داده می شود نسبت به معرفی نماینده قانونی خود و نیز رد یا قبول داور مرضی الطرفین پیشنهادی، اقدام فرمایید.

با احترام

 

در صورتی که به انتخاب داور یا وکیل برای دعاوی داوری یا مشاوره داوری در زمینه های مرتبط با نوشتارهای من نیاز داشتید یا به برگزاری کارگاه و دوره های آموزشی برای خود و مدیران و کارکنان شرکتتان در موارد یاد شده، علاقه مند، بودید درخواست خود را به s.raeisikia@gmail.com ارسال یا با شماره های 88321088 و 88323279 (گروه حقوقی برهان) تماس، حاصل فرمائید.

صادق رئیسی کیا

ششم آذرماه ۱۳۹۶

راه‌های تماس

اگر به مشاوره حقوقی یا وکیل در زمینه‌های مرتبط با نوشتارهای من نیاز داشتید یا به برگزاری کارگاه و دوره‌های آموزشی برای خود و مدیران و کارکنان شرکتتان در موارد یاد شده، علاقه‌مند، بودید می‌توانید درخواست خود را با شماره‌های ۸۸۳۲۱۰۸۸ و ۸۸۳۲۳۲۷۹ (گروه حقوقی برهان) در میان بگذارید.

درخواست مشاوره حضوری، تلفنی، آنلاین

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
اشتراک
اطلاع رسانی برای

1 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments

ممنون از متن پیشنهادی