هشدار: ذکر و باز نشر نوشتارهای من و هر نوشتاری که در روزنامه ها یا روی سایت شخصی و وبلاگهایم منتشر شده منحصراً با قید نام و نام خانوادگی ام و همراه با پیوند سایت و وبلاگهایم مجاز است.

زمان مطالعه: 2 دقیقه

عضویت در هیات مدیره سازمان نظام مهندسی

هشدار: ذکر و باز نشر نوشتارهای من و هر نوشتاری که در روزنامه ها یا روی سایت شخصی و وبلاگهایم منتشر شده منحصراً با قید نام و نام خانوادگی ام و همراه با پیوند سایت و وبلاگهایم مجاز است.

سازمان ها، اتحادیه ها و تشکل های صنفی از جمله سازمان نظام مهندسی در حقیقت بخشی از ساختار اداری کشور، برای سازماندهی و نظام بخشی به فعالیت های شغلی اقشار مختلف جامعه هستند.

سازمان نظام مهندسی کشور که ماهیت غیر دولتی دارد بنا به تشخیص و موافقت دولت، دارای صلاحیت ها و اختیاراتی در جهت صدور پروانه‌های فعالیت شغلی و مدیریت کسب و کارها در حوزه ساخت و ساز، ساختمانی و عمرانی است.

قانونگذار برای صیانت از اعتبار و حفظ سلامت سامانه های اجرایی کشور، ممنوعیت ها یا محدودیت هایی را برای عضویت افراد در سازمان‌های صنفی از جمله سازمان نظام مهندسی کشور در نظر گرفته که در این نوشتار به برخی از موارد آن اشاره می کنم

ممنوعیت از عضویت در هیات مدیره سازمان نظام مهندسی

افرادی که شرایط زیر را داشته باشند از عضویت در هیات مدیره سازمان نظام مهندسی کشور، ممنوع می باشند:

۱- افرادی که شرایط ماده 11 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان را ندارند.

۲- افرادی که مرتکب جرایم موضوع قانون ارتقاء سلامت نظام اداری و مقابله با فساد شده و مشمول محرومیت های مندرج در قانون مذکور شده باشند.

۳- افرادی که بنا به ارتکاب جرایم مالیاتی در مقام مدیر شخص حقوقی، از تصدی هیات مدیره سازمان نظام مهندسی به موجب مجازات تکمیلی تعیین شده بوسیله مرجع قضائی، محروم گردیده باشند

۴- افرادی که بنا به محرومیت قانونی ناشی از اعمال تبصره 3 ماده 186 قانون مالیات های مستقیم (مصوب تیرماه 1394) از عضویت در هیات مدیره سازمان نظام مهندسی، ممنوع باشند.

۵- افرادی که بنا به محرومیت های قانونی و قضائی ناشی از ارتکاب جرایمی همچون سرقت، خیانت در امانت، اختلاس، کلاهبرداری، تبانی و…نتوانند به عضویت در هیات مدیره شرکت ها و موسسات و سازمان ها انتخاب گردند.

۶- اشخاصی که تابعیت ایرانی خود را از دست بدهند.

۷- اشخاصی که پروانه نظام مهندسی آنان از درجه اعتبار ساقط گردد.

۸- افرادی که حکم قطعی بر محجوریت یا ورشکستگی آنان صادر شده باشد.

۹- افرادی که به دلیل ارتکاب جرایم موضوع قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، برابر ماده ۶۹ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز از عضویت در هیات مدیره و مدیرعاملی اشخاص حقوقی ممنوع و محروم شده باشند.

در صورتی که به انتخاب وکیل یا مشاوره در زمینه حقوق مهندسی و پیمانکاری نیاز داشتید یا به برگزاری کارگاه و دوره های آموزشی برای خود و مدیران و کارکنان شرکتتان در موارد یاد شده، علاقه مند، بودید درخواست خود را به s.raeisikia@gmail.com ارسال یا با شماره های 88321088 و 88323279 (گروه حقوقی برهان) تماس، حاصل فرمائید.

صادق رئیسی کیا

دوازدهم آذرماه 1394

راه‌های تماس

اگر به مشاوره حقوقی یا وکیل در زمینه‌های مرتبط با نوشتارهای من نیاز داشتید یا به برگزاری کارگاه و دوره‌های آموزشی برای خود و مدیران و کارکنان شرکتتان در موارد یاد شده، علاقه‌مند، بودید می‌توانید درخواست خود را با شماره‌های ۸۸۳۲۱۰۸۸ و ۸۸۳۲۳۲۷۹ (گروه حقوقی برهان) در میان بگذارید.

درخواست مشاوره حضوری، تلفنی، آنلاین

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
اشتراک
اطلاع رسانی برای

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments