هشدار: ذکر و باز نشر نوشتارهای من و هر نوشتاری که در روزنامه ها یا روی سایت شخصی و وبلاگهایم منتشر شده منحصراً با قید نام و نام خانوادگی ام و همراه با پیوند سایت و وبلاگهایم مجاز است.

زمان مطالعه: 2 دقیقه

مصوبات قابل ابطال هیات مدیره شرکت سهامی

بین ابطال و بطلان مصوبات هیات مدیره شرکت، مقداری تفاوت وجود دارد که بایستی به آن دقت داشت. در این نوشتار بسیار کوتاه، فقط می خواهم به فهرست کوتاهی از مصوبات قابل ابطال هیات مدیره اشاره کنم.

قابل ابطال بودن مصوبات هیات مدیره شرکت سهامی غالباض به مواردی بر می گردد که تشریفات الزامی مربوط به دعوت از اعضای هیات مدیره یا تشکیل جلسات هیات مدیره رعایت نشود.

بطلان مصوبات هیات مدیره که ماهیتاً موضوع با اهمیت تری است به مواردی باز می گردد که هیات مدیره شرکت، خلاف شرع یا خلاف قانون، تصمیماتی گرفته باشد که اثر قانونی ندارد.

در طرح دعوی برای ابطال مصوبات هیات مدیره یا اعلام بطلان مصوبات هیات مدیره باید به تفاوت اینها دقت کرد و موضوع دعوا و خواسته را با دقت در مصوبه هیات مدیره و بیان دقیق دلایل ابطال یا بطلان آن به درستی مطرح نمود.

در زیر، مختصراً به مواردی از مصوبات قابل ابطال هیات مدیره اشاره می کنم:

1- در موردی که مقررات مربوط به طرز تشکیل جلسه هیات مدیره، رعایت نشده باشد.

2- در موردی که مقررات مربوط به طرز کار هیات مدیره، رعایت نشده باشد.

3- در مواردی که در چگونگی رای گیری در هیات مدیره، اشتباه موثری رخ داده باشد.

4- در مواردی که یکی از اعضای هیات مدیره شرکت در زمان اتخاذ تصمیم، دچار زوال عقل بوده و رای او در مصوبه هیات مدیره، موثر بوده است.

5- در مواردی که خلاف مصوبات قانونی مجمع عمومی عادی و مجمع عمومی فوق العاده شرکت تصمیمی گرفته باشند.

در صورتی که به انتخاب وکیل یا مشاوره در زمینه های مرتبط با نوشتارهای من نیاز داشتید یا به برگزاری کارگاه و دوره های آموزشی برای خود و مدیران و کارکنان شرکتتان در موارد یاد شده، علاقه مند، بودید درخواست خود را به s.raeisikia@gmail.com ارسال یا با شماره های 88321088 و 88323279 (گروه حقوقی برهان) تماس، حاصل فرمائید.

صادق رئیسی کیا

ششم مردادماه 1394

راه‌های تماس

اگر به مشاوره حقوقی یا وکیل در زمینه‌های مرتبط با نوشتارهای من نیاز داشتید یا به برگزاری کارگاه و دوره‌های آموزشی برای خود و مدیران و کارکنان شرکتتان در موارد یاد شده، علاقه‌مند، بودید می‌توانید درخواست خود را با شماره‌های ۸۸۳۲۱۰۸۸ و ۸۸۳۲۳۲۷۹ (گروه حقوقی برهان) در میان بگذارید.

درخواست مشاوره حضوری، تلفنی، آنلاین

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
اشتراک
اطلاع رسانی برای

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments