هشدار: ذکر و باز نشر نوشتارهای من و هر نوشتاری که در روزنامه ها یا روی سایت شخصی و وبلاگهایم منتشر شده منحصراً با قید نام و نام خانوادگی ام و همراه با پیوند سایت و وبلاگهایم مجاز است.

زمان مطالعه: 4 دقیقه

هشدار: پیش از آغاز نوشتار،  به اشخاصی که نوشتارهای من در روزنامه ها یا روی سایت شخصی یا وبلاگهایم را بدون ذکر منبع و بدون پیوند سایتم یا وبلاگهایم به نام خود یا دیگری به هر گونه ای منتشر می کنند متذکر می شوم که چشم به راه عواقب قانونی انتشار غیر مجاز و بدون اجازه نوشتارهایم باشند.

ذکر و باز نشر نوشتارهای من و هر نوشتاری که در روزنامه ها یا روی سایت شخصی و وبلاگهایم منتشر شده منحصراً با قید نام و نام خانوادگی ام و همراه با پیوند سایت و وبلاگهایم مجاز است.

خریداران و مالکان باشگاه‌های ورزشی حرفه‌ای باید برای موفقیت در کارشان موارد مهم و اثرگذاری را در نظر بگیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، باشگاه ها مهمترین رکن ورزش هستند که در این بین باشگاه های فوتبال از اهمیت بالاتری برخوردارند و به واسطه طرفدارانی که دارند مورد توجه بیشری قرار می گیرند. با این حال مشکلاتی در این باشگاه ها وجود دارد که باعث آزادگی خاطر علاقمندان می شود.

در زیر به پیشنهاداتی کاربردی به خریداران و مالکان باشگاه های ورزشی حرفه ای از سوی صادق رئیسی کیا مدیرعامل پیشین باشگاه راه آهن ارائه شده است که می خوانید:

۱. توجه به تجاری سازی، تقویت بخش ها و عملکردهای اقتصادی، شناسایی و مدیریت مراکز عمده هزینه و درآمد، روش‌های کاهش هزینه، شناسایی منابع جدید درآمدی و بیشینه‌سازی درآمدها در باشگاه‌داری همواره در دستور کارتان باشد.

۲. در اداره باشگاه از ایفای نقش مستقیم و دخالت در جزئیات پرهیز کنید. نقش و منویات خود را در تدوین راهبردها و اصول و موازین باشگاه جاری سازید. در تدوین راهبردها، سیاست های اجرایی و خط مشی ها باشگاه از نظر کارشناسان و متخصصین نهایت بهره را بگیرید.

۳. به هنگام انتخاب اعضای هیات مدیره و مدیرعامل از تخصص، صداقت، شجاعت و وفاداری آنها به اصول و ارزشهای باشگاه خود اطمینان حاصل کنید و با این شاخص ها یک ترکیب بهینه برای هیات مدیره باشگاه بسازید.

خودتان بعنوان رئیس هیات مدیره در نقش مربی برای مدیرعامل ظاهر شوید نه در نقش یک مداخله گر در همه مسائل اجرائی. حیطه عملکرد و ایفای نقش و مسئولیت مدیرعامل و هیات مدیره را شفاف کنید.

۴. به شفافیت و استحکام نظام مالی و از جمله تعیین میزان دقیق بدهی های فعلی باشگاه و دسته بندی انها و لزوم تسویه فوری آنها اهمیت بدهید.

اگر  بیش از ۵۰ درصد بدهی های باشگاه را بستانکاری بازیکنان و کادر فنی تیم اصلی باشگاه تشکیل می دهد به فوریت یک برنامه سه ساله ریاضت مالی و کاهش هزینه ترتیب بدهید و همزمان بدنبال افزایش منابع درآمدی جهت تسویه کامل همه بدهی ها در این دوره سه ساله باشید. طی این دوره به شدت مراقب کنترل هزینه ها و پیشگیری از افزایش بدهی ها باشید.

صورت‌های مالی باشگاه خود و فهرست هزینه‌های خود در باشگاه را بطور منظم منتشر کنید. بدون تردید به جلب اعتماد اهالی ورزش و مردم و مسئولان و نهادهای ناظر و افزایش ارزش برند باشگاهتان منجر خواهد شد.

یک نظام پرداخت دقیق و منظم را بکار گیرید. یقینا خواهید توانست قراردادها را با مبلغ کمتر منعقد کنید اگر ثابت کرده باشید که پرداختهایتان به موقع و منظم است.

۵. به برقراری روابط اثربخش، پایدار و هدفمند و سازماندهی مجدد شبکه ارتباطی و روابط شبکه ای خود با همه ذینفعان باشگاه اعم از سازمان ها، اشخاص و مراجع موثر و تصمیم گیرنده بیرونی و افراد و حوزه های درونی باشگاه توجه کنید.

سایت اینترنتی باشگاه را تبدیل به کانال اصلی و مرجع رسمی اطلاع رسانی در مورد باشگاه کنید. افراد چاپلوس و سخن چین را از شبکه روابط و اطرافیان خود حذف و از باشگاه اخراجشان کنید و اجازه نزدیک شدن آنها را به خود و به باشگاه خود ندهید. اینها در واقع فقط به پول و قدرت شما در جهت منافع خود احترام می گذارند نه به شخصیت و ارزشهای شما. اینها شما را به قهقرا می برند نه به قله.

۶. به تعیین تکلیف و شفاف‌سازی وضع مالیاتی باشگاه و کارکنان و بازیکنان و کادرهای فنی خود اهمیت بدهید. این مساله از اهمیت روافزون برخوردار شده است. ایجاد چنین وضعیتی ممکن است سخت و زمان بر باشد ولی ارزش و اهمیت خاص خود را دارد.

شفافیت مالیاتی یک مسئولیت اجتماعی و قانونی همگانی است و برای اهالی ورزش که دارای تاثیر اجتماعی بیشتری هستند برخورداری از شفافیت مالیاتی علاوه بر تسهیل کنندگی در عملیات و فعالیت باشگاه موجب ارتقاء ارزش های اجتماعی و مقبولیت عمومی بیشتر خواهد شد.

۷. هزینه‌هایی که قصد داشتید برای تبلیغ محصول و خدمات تولیدی خود انجام دهید را در باشگاه خود صرف کنید. امروزه باشگاه‌های ورزشی حرفه ای خودشان یک رسانه بزرگ و موثر و دارای مقبولیت اجتماعی بالا هستند. شما باید بدانید که از این رسانه چگونه حداکثر استفاده را برای ترویج محصولات و خدمات تولیدی خود ببرید.

۸. به استفاده حداکثری از ظرفیت ها و معافیت ها و تسهیلات قانونی در تامین منابع یا کاهش هزینه های باشگاه توجه کنید. استفاده از تسهیلات و معافیت هائی که قانون برای امر ورزش و باشگاه داری قائل شده باشد حق شماست.

۹. شهرت را در مجموع فرایندها، اقدامات، تصمیمات و فعالیتهای خود برای موفقیت در باشگاه داری دنبال کنید نه در یک جزء از یک فرایند و نه در رسانه ها و سایت ها و عکس با چهره های ورزشی و نه در بخش های خبری و فعالیت های نمادین.

۱۰. مدل و چارچوب های مالکیتی و مدیریتی خود در باشگاه داری را به خوبی تبیین کنید و سپس توسعه دهید. نسبت به تغییر شرایط محیطی و اقتصادی و اجتماعی هوشمند و انعطاف پذیر باشید.

مدل و چهار چوب مالکیتی و مدیریتی خود را ابتدا به دقت با رویکردی کارشناسانه مبتنی بر ایده ها و با رهبری و نظارت مستقیم خود به پیش ببرید و به تدریج و متناسب با ارتقاء بینش افرادتان و پس از بهبود عملکرد و افزایش مهارتهای آنان و فراهم شدن زمینه های اجتماعی، مشارکت دادن هواداران و علاقه مندان و ذینفعان باشگاه در مالکیت و مدیریت آن را مد نظر داشته باشید.

                                                                                                                                            صادق رئیسی کیا

                                                                                                                                           دوم مردادماه 1394

راه‌های تماس

اگر به مشاوره حقوقی یا وکیل در زمینه‌های مرتبط با نوشتارهای من نیاز داشتید یا به برگزاری کارگاه و دوره‌های آموزشی برای خود و مدیران و کارکنان شرکتتان در موارد یاد شده، علاقه‌مند، بودید می‌توانید درخواست خود را با شماره‌های ۸۸۳۲۱۰۸۸ و ۸۸۳۲۳۲۷۹ (گروه حقوقی برهان) در میان بگذارید.

درخواست مشاوره حضوری، تلفنی، آنلاین

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
اشتراک
اطلاع رسانی برای

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments