هشدار: ذکر و باز نشر نوشتارهای من و هر نوشتاری که در روزنامه ها یا روی سایت شخصی و وبلاگهایم منتشر شده منحصراً با قید نام و نام خانوادگی ام و همراه با پیوند سایت و وبلاگهایم مجاز است.

زمان مطالعه: 3 دقیقه

هشدار: پیش از آغاز نوشتار،  به اشخاصی که نوشتارهای من در روزنامه ها یا روی سایت شخصی یا وبلاگهایم را بدون ذکر منبع و بدون پیوند سایتم یا وبلاگهایم به نام خود یا دیگری به هر گونه ای منتشر می کنند متذکر می شوم که چشم به راه عواقب قانونی انتشار غیر مجاز و بدون اجازه نوشتارهایم باشند.

ذکر و باز نشر نوشتارهای من و هر نوشتاری که در روزنامه ها یا روی سایت شخصی و وبلاگهایم منتشر شده منحصراً با قید نام و نام خانوادگی ام و همراه با پیوند سایت و وبلاگهایم مجاز است.

مدیرعامل پیشین باشگاه راه آهن در  آستانه آغاز لیگ پانزدهم فوتبال و در جریان فصل نقل و انتقالات توصیه هایی را به بازیکنان ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، صادق رئیسی کیا در نوشتاری برخی توصیه ها را به فوتبالیست ها انجام داده است که در زیر می خوانید:

۱- برای تنظیم هزینه های زندگی با درآمدهای خود فقط روی دریافت نصف مبلغ قرارداد خود با باشگاه حساب کنید. تجربه سالیان گذشته نشان داده که باشگاه‌ها عمدتا از نظام مالی منظم و پایدار برخوردار نیستند و در پرداخت‌ها به موقع و برابر قرارداد عمل نمی کنند و از این رهگذر تمام محاسبات زندگی بازیکنان به هم ریخته است. بنابراین محاسبات و زندگی خود را روی حداقل دریافت ها تنظیم کنید.

۲- به جوانب مالیاتی شغل خود که اهمیت روزافزون یافته توجه ویژه داشته باشید. توصیه می کنم تحویل نسخه ای از قراردادتان به ممیز مالیاتی خود و تسلیم اظهارنامه مالیاتی خویش در تیرماه هر سال و پرداخت مالیات و دریافت برگ تشخیص مالیات و در نهایت دریافت مفاصا حساب مالیاتی خود را بیش از پیش جدی بگیرید.

۳- اصول و موازین زندگی حرفه ای برای یک فوتبالیست را بدانید و به آن عمل کنید. همواره به سلامتی، تندرستی، تغذیه صحیح و ارتقاء سطح آمادگی و مهارت خود بیش از چیزی که مربیان و مدیران باشگاه انتظار دارند اهمیت بدهید.

۴- پول و دسترنج خود را صرف پرداخت به واسطه ها و دلال ها نکنید. برای اینکه امکان ارتباط با مدیران و مسئولان یک باشگاه جهت انعقاد قرارداد را پیدا کنید از روش مذاکره مستقیم و از طریق کانالهای رسمی اقدام کنید.

۵- بدنبال مطرح کردن خود در تمرین و مسابقات باشید نه روزنامه و رسانه ها. وقت خود را صرف مصاحبه های متعدد و اظهارنظر راجع به هر چیزی نکنید. شما یک فوتبالیست در یک لیگ حرفه ای هستید نه یک کارشناس در همه مسائل ورزشی و اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی.

۶- همه درخواستها و دغدغه ها و مشکلات خود که در زندگی شغلی و روابط شما با باشگاه موثر است را هنگام مذاکره با باشگاه به روشنی و با احترام مطرح کنید و در مواردی که توافقی روی آنها حاصل شد بخواهید که عین توافق در قراردادتان درج شود. قراردادتان با باشگاه را پیش از امضاء به دقت مطالعه و پس از امضاء، نسخه ثبت شده آن در سازمان لیگ را دریافت و نگهداری کنید.

۷- به طور جدی تا زمانی که تحت تعهد و قرارداد با یک باشگاه هستید از مذاکره با باشگاههای دیگر بدون اطلاع باشگاه خودتان پرهیز کنید. علاوه بر این به ارزشها و اصول باشگاه خود در همه موارد احترام بگذارید.

۸- از مجادله، توهین، رفتار ناشایست و غیر منطقی در قبال داوری و نیز از مصاحبه علیه داوران و عوامل اجرائی و مسئولین برگزاری مسابقات و مسئولان باشگاهها در هر شرایطی پرهیز کنید. این اقدامات، نفوذ و سرمایه اجتماعی شما نزد مردم و هواداران فوتبال را کاهش خواهد داد و از قدرت تاثیرگذاری شما خواهد کاست و شما را درگیر حواشی زیانبار خواهد نمود و در معرض از دست دادن فرصت ها قرار خواهد داد.

۹- به مطالعه و تقویت بنیه علمی خود توجه کنید. به ویژه به منابعی که امروزه در قالب زندگی نامه مربیان و فوتبالیستهای مشهور منتشر شده یا کتابهایی که پیرامون تغذیه، تمرین و روانشناسی ورزشی به چاپ رسیده اهمیت بدهید. حتما تجربه ها و نکات بسیار ارزشمندی برای پیشرفت خود در آنها خواهید یافت.

۱۰- برخورداری از یک مشاور امین، کارآزموده و پاک نهاد، برای اداره امور خود، برای کنترل و ارزیابی خود، برای ارتقاء فنی و اجتماعی و اقتصادی خود را مد نظر داشته باشید.

                                                                                                                                    صادق رئیسی کیا

                                                                                                                                   دوم مردادماه 1394

راه‌های تماس

اگر به مشاوره حقوقی یا وکیل در زمینه‌های مرتبط با نوشتارهای من نیاز داشتید یا به برگزاری کارگاه و دوره‌های آموزشی برای خود و مدیران و کارکنان شرکتتان در موارد یاد شده، علاقه‌مند، بودید می‌توانید درخواست خود را با شماره‌های ۸۸۳۲۱۰۸۸ و ۸۸۳۲۳۲۷۹ (گروه حقوقی برهان) در میان بگذارید.

درخواست مشاوره حضوری، تلفنی، آنلاین

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
اشتراک
اطلاع رسانی برای

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments