هشدار: ذکر و باز نشر نوشتارهای من و هر نوشتاری که در روزنامه ها یا روی سایت شخصی و وبلاگهایم منتشر شده منحصراً با قید نام و نام خانوادگی ام و همراه با پیوند سایت و وبلاگهایم مجاز است.

زمان مطالعه: 3 دقیقه

پیش از این در سایت شخصی صادق رئیسی کیا درباره  تحلیل مسئولیت های مالیاتی مدیران در شرکت های صوری  توضیحاتی دادم و به علت رواج فعالیت شرکتهای صوری و تبعات و آثار  عضویت در هیات مدیره و قبول مدیرعاملی در شرکت های صوری اشاره نموده ام. در این نوشتار می خواهم چند رهنمود درباره روش خروج از شراکت و عضویت در هیئت مدیره اینگونه شرکت های صوری و کاغذی در صنعت ساختمان ارائه و در پایان نیز یک نمونه ساده از اقرارنامه مورد نیاز جهت تثبیت و تحکیم مسئولیت صاحبان و سرمایه گذاران این شرکتها برای تسویه حساب ها و جمع بندی امور آنها تقدیم بازدیدکنندگان محترم سایت شخصی صادق رئیسی کیا نمایم.

1- شرکتهای صوری و کاغذی در صنعت ساختمان معمولا در قالب شرکت با مسئولیت محدود تأسیس می شوند. برای آشنایی با ماهیت این شرکتها و مسئولیت های عضو هیئت مدیره در این شرکت ها توصیه می کنم قانون تجارت در باب شرکتهای با مسئولیت محدود را مطالعه نمایید.

2- از قبول یا ادامه مسئولیت به عنوان صاحبان امضاء مجاز در شرکتهای صوری و کاغذی در صنعت ساختمان پرهیز کنید.

3- اگر به هر دلیلی در این شرکتها شریک یا عضو هیئت مدیره شدید توصیه می کنم حتما کنترل کنید که در هنگام خروج از آنها دیون مالیاتی مربوط به دوره ی مدیریت شما تسویه شده باشد.

4- به تسویه دیون تأمین اجتماعی شرکت در هنگام خروج از این شرکت ها توجه ویژه نشان بدهید.

5- وضعیت دیون بانکی این شرکت ها در دوره مدیریت و شراکت خود را به درستی و دقت بررسی نمایید.

6- از طریق سامانه های ثبت شرکتها و روزنامه رسمی آخرین وضعیت مربوط به تغییرات سرمایه، تغییرات مدیران، تغییرات نشانی و… این شرکتها را پیش از آنکه از آنها خارج شوید و پس از خروج کنترل کنید.

7- در هنگام خروج از شراکت و عضویت هیئت مدیره ی شرکتهای صوری و کاغذی در صنعت ساختمان حتما تلاش کتید از شرکت و همچنین از فردی که مالک و سرمایه گذار این شرکتهاست اقرارنامه ای که در بر دارنده تعهد و مسئولیت شرکت و فرد مزبور برای تسویه ی دیون، قبول و تضمین تعهدات و مسئولیتهای ناشی از عضویت شما در هیئت مدیره شرکت در قبال شما، انجام تغییرات ثبتی و… می باشد اخذ نمایید.

یک نمونه ی ساده از چنین اقرارنامه ای به شرح زیر تقدیم می گردد:

اقرارنامه

بدین وسیله شرکت … با مسئولیت محدود  به شماره ثبت  …  و شناسه ملی… و آقای … فرزند … به شماره شناسنامه …صادره از … به شماره ملی  …  و کد پستی …  که طی سند وکالت شماره … مورخ … صادره از دفتر اسناد رسمی شماره … … از آقای … برای انجام موضوع سند مزبور، اختیاراتی اخذ نموده بودند اقرار می نمایند که اولاً مدت سند وکالت مزبور در تاریخ … به پایان می رسد و اذعان دارند که وکیل با تمدید مدت وکالت، موافق نبوده است  و ثانیاً اقرار می نمایند که آخرین تغییرات ثبتی مربوطه به سمت آقای … طی آگهی به شماره پیگیری …مورخ … بوده که طی آن ایشان به عنوان عضو هیات مدیره و مدیرعامل تا تاریخ … تعیین گردیدند و اقرار دارند که هیچ گونه صورتجلسه، دفتر، سند یا آگهی دیگری که ناظر به تغییر مسئولیت یا شراکت یا مدیریت آقای … باشد از تاریخ مزبور به بعد به وکالت از آقای …، تنظیم و امضا ننموده اند و ثالثاً اقرار دارند سمت و مسئولیت آقای … درتاریخ……پایان پذیرفته و تمدید نگردیده است و رابعاً اقرار و اذعان ارند که آقای … هیچ یک از قراردادها، معاملات، نشست ها و مسائل  امور مربوطه به شرکت… با مسئولیت محدود ، حضور و نقشی نداشته است و خامساً اقرار دارند که همه تعهدات، ادعاها، دعاوی، مسئولیت‌های مالی  و مالیاتی؛ تامین اجتماعی؛ بانکی؛ ثبتی شهرداری روابط و دعاوی و تعهدات و اختلافات کار و کارگری، مسائل کیفری و قانونی مترتب بر شراکت و عضویت … در شرکت … یا هیات مدیره آن که ناشی از اختیارات تفویضی در سند مزبور یا هرگونه صورتجلسه یا سند دیگری باشد بر عهده شرکت …. با مسئولیت محدود و آقای … فرزند … به شماره شناسنامه … صادره از… می باشد و سادساً متفقاً اقرار و متضامناً تعهد می نمایند که حداکثر تا تاریخ …….علاوه بر تنظیم و امضاء و انتشار و آگهی صورتجلسات ثبتی و قانونی مربوط به خروج آقای … از شراکت و از عضویت هیات مدیره شرکت … با مسئولیت محدود نسبت به تسویه دیون مالیاتی و تامین اجتماعی مربوطه به دوران عضویت در هیات مدیره شرکت … با مسئولیت محدود اقدام و مفاصا حساب مربوطه را به آقای … ارائه نمایند.

راه‌های تماس

اگر به مشاوره حقوقی یا وکیل در زمینه‌های مرتبط با نوشتارهای من نیاز داشتید یا به برگزاری کارگاه و دوره‌های آموزشی برای خود و مدیران و کارکنان شرکتتان در موارد یاد شده، علاقه‌مند، بودید می‌توانید درخواست خود را با شماره‌های ۸۸۳۲۱۰۸۸ و ۸۸۳۲۳۲۷۹ (گروه حقوقی برهان) در میان بگذارید.

درخواست مشاوره حضوری، تلفنی، آنلاین

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
اشتراک
اطلاع رسانی برای

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments