هشدار: ذکر و باز نشر نوشتارهای من و هر نوشتاری که در روزنامه ها یا روی سایت شخصی و وبلاگهایم منتشر شده منحصراً با قید نام و نام خانوادگی ام و همراه با پیوند سایت و وبلاگهایم مجاز است.

زمان مطالعه: 2 دقیقه

هشدار: پیش از آغاز نوشتار،  به اشخاصی که نوشتارهای من در روزنامه ها یا روی سایت شخصی یا وبلاگهایم را بدون ذکر منبع و بدون پیوند سایتم یا وبلاگهایم به نام خود یا دیگری به هر گونه ای منتشر می کنند متذکر می شوم که چشم به راه عواقب قانونی انتشار غیر مجاز و بدون اجازه نوشتارهایم باشند.

ذکر و باز نشر نوشتارهای من و هر نوشتاری که در روزنامه ها یا روی سایت شخصی و وبلاگهایم منتشر شده منحصراً با قید نام و نام خانوادگی ام و همراه با پیوند سایت و وبلاگهایم مجاز است.

ماده 89 و نیز ماده 202 قانون مالیات های مستقیم ایران، موارد ممنوعیت خروج از کشور بدهکاران مالیاتی در ایران را به شرح زیر، بر شمرده است:

1- مدیران اشخاص حقوقی تولیدی دارای پروانه بهره برداری از مراجع قانونی ذی ربط (شرکت ها، موسسات و سازمان ها) که میزان بدهی مالیاتی آنان از بیست درصد سرمایه ثبت شده شخص حقوقی یا از مبلغ پنج میلیارد ریال (پانصد میلیون تومان) بیشتر باشد.

2- سایر اشخاص حقوقی (غیر تولیدی ها) که میزان بدهی مالیاتی آنان از ده درصد سرمایه ثبت شده و یا دو میلیارد ریال (دویست میلیون تومان) بیشتر باشد.

3- اشخاص حقیقی تولیدی دارای پروانه بهره برداری از مراجع قانونی ذی ربط که میزان بدهی مالیاتی آنان از دو میلیارد ریال (دویست میلیون تومان) بیشتر باشد.

4- سایر اشخاص حقیقی (غیر تولیدی ها)که میزان بدهی مالیاتی آنان از یک صد میلیون ریال (ده میلیون تومان)  بیشتر باشد.

5-  مدیر یا مدیران مسئول اشخاص حقوقی خصوصی که بدهی مالیاتی شخص حقوقی تحت مدیریت خود را در زمان مدیریت خویش، کسر و پرداخت ننموده باشند.

6- صدور پروانه خروج از کشور و در نتیجه خروج از کشور برای اتباع خارجه ساکن ایران، موکول به ارائه مفاصا حساب مالیاتی از سوی آنها یا تعهد کتبی کارفرمای ایرانی آنان به پرداخت مالیات است.

صادق رئیسی کیا

22 اردیبهشت 1395

راه‌های تماس

اگر به مشاوره حقوقی یا وکیل در زمینه‌های مرتبط با نوشتارهای من نیاز داشتید یا به برگزاری کارگاه و دوره‌های آموزشی برای خود و مدیران و کارکنان شرکتتان در موارد یاد شده، علاقه‌مند، بودید می‌توانید درخواست خود را با شماره‌های ۸۸۳۲۱۰۸۸ و ۸۸۳۲۳۲۷۹ (گروه حقوقی برهان) در میان بگذارید.

درخواست مشاوره حضوری، تلفنی، آنلاین

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
اشتراک
اطلاع رسانی برای

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments