هشدار: ذکر و باز نشر نوشتارهای من و هر نوشتاری که در روزنامه ها یا روی سایت شخصی و وبلاگهایم منتشر شده منحصراً با قید نام و نام خانوادگی ام و همراه با پیوند سایت و وبلاگهایم مجاز است.

زمان مطالعه: 2 دقیقه

در جهت آموزش قواعد حقوقی آپارتمان نشینی و کاهش دعاوی و اختلافات این حوزه و با توجه به اینکه شهروندان زیادی به ویژه در شهرهای بزرگ با مشکل یادشده، روبرو هستند همراه با توضیح و شرح زیر، یک نمونه ساده از اظهارنامه یکی از ساکنین به ساکنین دیگر که به طور غیر قانونی اقدام به اختصاص انباری مشترک به اتاق سرایداری نموده اند و در حقیقت کاربری انباری مشترک را به صورت غیر مجاز به مسکونی تغییر داده اند تقدیم بازدیدکنندگان سایت شخصی صادق رئیسی کیا می گردد:

کاربری ساختمان

برابر بند 24 ماده 55 قانون شهرداری، صدور پروانه ساختمان برای کلیه ی ساختمان هایی که در شهرها بنا می شود با شهرداری ها می باشد و ماده  100 قانون شهرداری ها بیان می دارد که هرگونه اقدام عمرانی یا تفکیک اراضی یا شروع به ساختمان در شهرها باید پس از دریافت پروانه ساختمان از شهرداری ها صورت گیرد. همچنین به شهرداری ها تکلیف نموده است که در جهت جلوگیری از ساخت و سازهای بدون پروانه اقدام نمایند.

یکی از تخلفات ساختمانی و شهرسازی عمده در کشور ما تغییر کاربری زمین و ساختمان می باشد که در شهرهای بزرگ اغلب پس از احداث بنا صورت می گیرد. بدیهی است در هر ساختمانی متناسب با اینکه چه کاربری خواهد داشت و برای چه منظوری مورد استفاده قرار خواهد گرفت اماکن و فضاهایی مورد نیاز است و از جمله ی این بناها برای ساختمان های مسکونی، قسمت انباری می باشد.

بدیهی است اگر در پروانه احداث بنا و گواهی پایان کار و صورتمجلس تفکیکی اداره ی ثبت برای قسمتی از آپارتمان تحت عنوان انباری مشترک، تعیین کاربری شده است استفاده از انباری به عنوان اتاق سرایداری آپارتمان علاوه بر اینکه مخاطرات ایمنی و بهداشتی و غیره برای سرایدار و ساکنین ساختمان در پی دارد تخلف ساختمانی نیز شناخته می شود و به مالکین ساختمان در جهت درخواست اعاده کاربری آن قسمت به وضع اولیه و حتی امکان پلمپ آن قسمت را می دهد.

اظهارنامه ممنوعیت تغییر کاربری ساختمان

مخاطب محترم

باسلام و احترام؛

بدینوسیله مراتب زیر به شما ابلاغ می‌گردد:

جنابعالی و … نفر دیگر از مالکین ساختمان پلاک ثبتی… واقع  در بخش … به نشانی … اقدام به اختصاص انباری مشترک شماره ….. ساختمان موصوف به اتاق سرایداری نموده اید و با استفاده از انباری به عنوان واحد مسکونی، ضمن تعرض به حقوق قانونی اینجانب که دارای … سهم مشاع در انباری موصوف می‌باشم با تغییر کاربری انباری به مسکونی، مقررات شهرداری را نیز نقض نموده‌اید.

علیرغم علاقه اینجانب به حل و فصل موضوع از طریق دوستانه و بدنبال عدم عنایت شما به تذکرات مکرر،  بدینوسیله از تاریخ این اظهارنامه، به شما ….روز فرصت داده می‌شود ضمن تخلیه انباری موصوف، نسبت به اعاده کاربری آن به انباری اقدام فرمائید تا استفاده از آن برای اینجانب نسبت به قدرالسهم خود میسر گردد.

در صورتی که به مفاد اظهارات ابلاغی توجه نگردد اقدام قانونی از طریق مراجع قضایی و شهرداری، معمول و ضمن تخلیه و پلمپ محل موصوف، نسبت به مطالبه خسارت و اجرت المثل ایام تصرف نیز اقدام خواهد گردید.

با احترام

مالک طبقه….

راه‌های تماس

اگر به مشاوره حقوقی یا وکیل در زمینه‌های مرتبط با نوشتارهای من نیاز داشتید یا به برگزاری کارگاه و دوره‌های آموزشی برای خود و مدیران و کارکنان شرکتتان در موارد یاد شده، علاقه‌مند، بودید می‌توانید درخواست خود را با شماره‌های ۸۸۳۲۱۰۸۸ و ۸۸۳۲۳۲۷۹ (گروه حقوقی برهان) در میان بگذارید.

درخواست مشاوره حضوری، تلفنی، آنلاین

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
اشتراک
اطلاع رسانی برای

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments