هشدار: ذکر و باز نشر نوشتارهای من و هر نوشتاری که در روزنامه ها یا روی سایت شخصی و وبلاگهایم منتشر شده منحصراً با قید نام و نام خانوادگی ام و همراه با پیوند سایت و وبلاگهایم مجاز است.

زمان مطالعه: 2 دقیقه

تراضی طرفین به عزل داور و چگونگی انجام آن موضوعی است که می خواهم همراه با بیان یک نمونه ساده و کاملاً عینی، در این نوشتار، به بیانی ساده شما را با آن آشنا می سازم.

در جریان حل اختلاف بین دو شرکت، پس از مذاکرات مفصل، موفق به جلب رضایت طرفین برای تنظیم یک قرارداد حل اختلاف شدم. مسائل و اختلافات طرفین را فهرست نموده و برای هر یک از آن ها راهکاری در نظر گرفتیم.

انتخاب داور

در جهت تسریع در پیشبرد توافق و حل اختلافات احتمالی، فردی را به عنوان داور مرضی الطرفین، تعیین نمایند. شرط داوری را با ذکر نام و مشخصات داور مرضی الطرفین در قرارداد گنجاندم. قبولی داور را همراه با امضاء قرارداد دریافت کردم .

پس از مدتی در مورد یکی از موضوعات قرارداد بین طرفین، اختلاف افتاد. مذاکرات و پیگیری ها برای حل اختلاف از طریق دوستانه نتیجه نداد.

بنا شد داور مرضی الطرفین را در جریان موضوع قرار دهم تا برای رسیدگی و صدور رای، آمادگی داشته باشد. پس از تماس، متوجه شدم داور مرضی الطرفین، برای درمان از کشور خارج گردیده و تا چند ماه، امکان بازگشت به ایران را ندارد.

عزل داور قبلی

بنا به اهمیتی که حل سریع اختلاف برای طرفین داشت آنها را در جریان موضوع گذاشتم. از آنان خواستم طی نشستی، ضمن توافق برای عزل داور به انتخاب داور دیگری تراضی نمایند.

طرفین اختلاف، به داور مزبور از طریق ایمیل، اطلاع دادند که به عزل او تراضی نموده اند. برای مستند سازی روند قانونی مربوطه، عزل داور قبلی را طی یک الحاقیه جداگانه به امضاء طرفین اختلاف رساندم.

در روی نسخه اصلی قرارداد، حاشیه زدیم که داور موصوف، عزل و آقای … به عنوان داور مرضی الطرفین، انتخاب شده است.

انتخاب داور جدید

از سوی دیگر انتخاب داور جدید نیز طی الحاقیه دیگری انجام شد و فی المجلس به امضاء طرفین و داور مرضی الطرفین رسید.

ارجاع اختلاف به داور

سپس موضوع اختلاف را طی ابلاغیه به داور مرضی الطرفین، ابلاغ و از داور، رسید دریافت نمودم.

در صورتی که به انتخاب داور یا وکیل یا مشاوره در زمینه های مرتبط با نوشتارهای من نیاز داشتید یا به برگزاری کارگاه و دوره های آموزشی برای خود و مدیران و کارکنان شرکتتان در موارد یاد شده، علاقه مند، بودید درخواست خود را به s.raeisikia@gmail.com ارسال یا با شماره های 88321088 و 88323279 (گروه حقوقی برهان) تماس، حاصل فرمائید.

صادق رئیسی کیا

بیستم مردادماه 1396

راه‌های تماس

اگر به مشاوره حقوقی یا وکیل در زمینه‌های مرتبط با نوشتارهای من نیاز داشتید یا به برگزاری کارگاه و دوره‌های آموزشی برای خود و مدیران و کارکنان شرکتتان در موارد یاد شده، علاقه‌مند، بودید می‌توانید درخواست خود را با شماره‌های ۸۸۳۲۱۰۸۸ و ۸۸۳۲۳۲۷۹ (گروه حقوقی برهان) در میان بگذارید.

درخواست مشاوره حضوری، تلفنی، آنلاین

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
اشتراک
اطلاع رسانی برای

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments