هشدار: ذکر و باز نشر نوشتارهای من و هر نوشتاری که در روزنامه ها یا روی سایت شخصی و وبلاگهایم منتشر شده منحصراً با قید نام و نام خانوادگی ام و همراه با پیوند سایت و وبلاگهایم مجاز است.

زمان مطالعه: 3 دقیقه

هشدار: ذکر و باز نشر نوشتارهای من و هر نوشتاری که در روزنامه ها یا روی سایت شخصی و وبلاگهایم منتشر شده منحصراً با قید نام و نام خانوادگی ام و همراه با پیوند سایت و وبلاگهایم مجاز است.

پیش از این نوشتار، در مطلبی با عنوان راهنمای انتخاب وکیل در تهران  شاخص ها و رهنمودهایی در خصوص چگونگی انتخاب وکیل در تهران تقدیم بازدیدکنندگان سایت شخصی صادق رئیسی کیا نمودم.

در این نوشتار، چند رهنمود برای دریافت مشاوره حقوقی موثر و مفید تقدیم شما عزیزان می نمایم.

الف) پس از وقوع

شما همانند خیلی از هم میهنان گرانقدر، اکنون که دچار مشکلات بزرگ و پیچیده شده اید و دارایی و حیثیت و حقوقتان در معرض نابودی یا نقصان فاحش قرار گرفته به خاطر شریفتان خطور کرده است که به سراغ مشاور حقوقی یا وکیل بروید و نسخه ای شفابخش و فوری برای رهایی از وضعیت ناگواری که در آن هستید مطالبه کنید.

ب) پیش از وقوع

شما همانند اندکی از هم میهنان گرانقدر، پیش از قرارداد، پیش از صدور چک، پیش از انعقاد و تمدید قراردادهای بانکی و پیش از …. به سراغ یک مشاور حقوقی یا وکیل زبده و امین می روید و در مورد آن دسته از اهداف، برنامه ها و دل مشغولی هایتان که بار حقوقی و مالی دارند به طرح مساله و دریافت مشاوره می نشینید.

در گزینش یکی از دو راه یاد شده، اختیار با شماست. من توصیه می کنم از هم اکنون، راه دوم را برگزینید. موفقیت و آرامش در کسب و کارتان را با انتخاب یک مشاور حقوقی یا وکیل امین و زبده، تجربه کنید.

رهنمودهای من برای شما در جهت انجام یک مشاوره حقوقی موثر و موفق:

1- پیش از مشاوره حقوقی، به صورت دقیق مشخص کنید که راجع به چه چیزی نیاز به مشاوره حقوقی دارید. مشخص شدن موضوعی که در آن نیاز به مشاوره حقوقی دارید به شما برای انتخاب مشاور حقوقی یا وکیل مجرب و امین کمک خواهد کرد.

2- پس از مشخص نمودن موضوع مشاوره حقوقی، حالا مجموعه سوالات، چالش ها و ایده هایی که بار حقوقی و مالی برایتان دارند را جهت طرح مساله با مشاور حقوقی یا وکیل، فهرست کنید.

3- در مورد موضوع، سوالات و چالش های مورد نظرتان، اندکی تحقیق و بررسی کنید. جستجو در اینترنت و مطالعه سایت های معتبر و تخصصی حقوقی خواهد توانست شما را در دستیابی به بعضی از پاسخ ها یا رفع بخشی از ابهاماتتان کمک کند.

4- بدنبال یافتن مشاور یا وکیل مجرب و امین، جهت انجام مشاوره باشید. در گام نخست، مشاوران و وکلایی که ادعا می کنند در همه زمینه ها مشاوره می دهند را از دایره انتخاب خود خارج کنید. یک وکیل یا مشاور حقوقی همه کاره، هیچ کاره است.

5- خود را معطل دریافت مشاوره حقوقی رایگان و بی کیفیت، نکنید. فریب تبلیغات مشاوره حقوقی رایگان و دام های گسترده تبلیغاتی و اینترنتی را نخورید. در علم اقتصاد و در دنیای کسب و کار، هیچ چیزی، رایگان نیست. اینها فریبی است برای جذب شما و سپس کشاندن شما به دفتر و در نهایت متعهد کردن شما به پرداخت های سنگین و….

بدنبال وکیل و مشاور حقوقی متخصص و متناسب با نیازتان باشید.

6- فهرست سوالات و چالش های خود را به همراه داشته باشید و در جلسه مشاوره حقوقی به ترتیب اهمیت و اولویت مطرح کنید.

7- اهم پاسخ های دریافتی از وکیل یا مشاور حقوقی را یادداشت کنید.

8- حتما از وکیل یا مشاور حقوقی خود بخواهید ضرب الاجل ها یا مواعد قانونی حساس مرتبط با موضوع و سوالات مطروحه شما را برایتان تشریح کنند.

9- از مشاور حقوقی یا وکیل خود بخواهید مهمترین مسئولیت های ناشی از انجام یا عدم انجام اموری که مورد سوالتان بوده است را برای شما تشریح نمایند.

10- همه واقعیت های مرتبط با موضوع مشاوره را با وکیل یا مشاور حقوقی خود در میان بگذارید تا بتواند با لحاظ همه واقعیت ها رهنمودهای موثر حقوقی به شما ارائه نماید.

11- اگر پس از وقوع مشکلات به سراغ مشاوره حقوقی می روید اولاً اهمیت انتخاب وکیل یا مشاور حقوقی متخصص دوچندان می شود بنابراین باید دقت بیشتری برای انتخاب وکیل یا مشاور حقوقی به خرج دهید و ثانیاً پس از انتخاب وکیل یا مشاور حقوقی مجرب و امین باید اهمیت دسته بندی و ارائه همه مدارک و مستندات مرتبط با موضوع را مد نظر داشته باشید و ثالثاً تاکید می کنم که از بیان هیچ واقعیتی که مرتبط با موضوع مشاوره هست فروگذار نکنید.

12- اشخاصی که مدعی  می شوند دارای روابط ویژه هستند یا با قاطعیت از موفقیت در اخذ حکم به نفع شما سخن می گویند یا صحبت از دریافت حکم و اخذ نتیجه ظرف چند روز و… می کنند در بیراهه ها سیر می کنند. اختیار مال و اعتبار و حقوق خود را به آنها نسپارید.

در صورتی که به مشاوره در زمینه ی یادداشت ها و نوشتارهای من نیاز داشتید یا به برگزاری کارگاه و دوره های آموزشی برای خود و مدیران و کارکنان شرکتتان در امور کاربردی حقوقی، علاقه مند، بودید درخواست خود را به s.raeisikia@gmail.com ارسال یا با شماره های 88321088 و 88323279 (گروه حقوقی برهان) تماس، حاصل فرمائید.

صادق رئیسی کیا

بیست و یکم فروردین 1396

 

راه‌های تماس

اگر به مشاوره حقوقی یا وکیل در زمینه‌های مرتبط با نوشتارهای من نیاز داشتید یا به برگزاری کارگاه و دوره‌های آموزشی برای خود و مدیران و کارکنان شرکتتان در موارد یاد شده، علاقه‌مند، بودید می‌توانید درخواست خود را با شماره‌های ۸۸۳۲۱۰۸۸ و ۸۸۳۲۳۲۷۹ (گروه حقوقی برهان) در میان بگذارید.

درخواست مشاوره حضوری، تلفنی، آنلاین

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
اشتراک
اطلاع رسانی برای

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments