هشدار: ذکر و باز نشر نوشتارهای من و هر نوشتاری که در روزنامه ها یا روی سایت شخصی و وبلاگهایم منتشر شده منحصراً با قید نام و نام خانوادگی ام و همراه با پیوند سایت و وبلاگهایم مجاز است.

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

1- شاخص های ملی محیط کسب و کار در صنعت ورزش

 

2- اقلام و اطلاعات آماری در صنعت ورزش

 

این دو موضوع از جمله موضوعاتی است که مسئولان وزارت ورزش و جوانان و تشکل های اقتصادی صنعت ورزش در ایران بایستی بدان توجه نمایند.

این نوشتار کوتاه را از این جهت منتشر کردم که اهالی و کارشناسان و دوستداران ورزش را به چیزی بیشتر از مسائل روزمره ورزش، توجه داده باشم.

قابل ذکر است که برابر ماده 4 قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار که در بهمن 1390 به تصویب رسید اتاق های بازرگانی موظف شده اند به منظور اطلاع سياست گزاران از وضعيت محيط‌ كسب و كار در كشور، شاخص های ملی محيط كسب و كار در ايران را تدوين و به طور سالانه و فصلی حسب مورد به تفكيك استانها، بخشها و فعاليتهای اقتصادی، سنجش و اعلام نمايند.

 

همچنین وزارت امور اقتصادی و دارايی موظف شده است با همكاری دستگاه های اجرائی و نهادهای بين‌المللی، جايگاه ايران در رتبه‌بندیهای جهانی كسب و كار را بهبود بخشد و وضعيت اقتصادی مناسب كشور را به سرمايه‌گذاران خارجی معرفی كند.

 

طبق ماده 6 قانون مذکور مركز آمار ايران موظف شده است برنامه ملی آماری كشور را طوری تهيه كند كه بر اساس آن اطلاعات آماری مورد نياز برای فعالان اقتصادی و سرمايه‌گذاران در ايران در پايگاه اطلاعات آماری كشور به شكل مستمر و روزآمد با ذکر اقلام و اطلاعات آماری مورد نياز سرمايه‌گذاران و فعالان اقتصادی ارائه گردد.

 

صادق رئیسی کیا

یکم آذرماه 1394

راه‌های تماس

اگر به مشاوره حقوقی یا وکیل در زمینه‌های مرتبط با نوشتارهای من نیاز داشتید یا به برگزاری کارگاه و دوره‌های آموزشی برای خود و مدیران و کارکنان شرکتتان در موارد یاد شده، علاقه‌مند، بودید می‌توانید درخواست خود را با شماره‌های ۸۸۳۲۱۰۸۸ و ۸۸۳۲۳۲۷۹ (گروه حقوقی برهان) در میان بگذارید.

درخواست مشاوره حضوری، تلفنی، آنلاین

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
اشتراک
اطلاع رسانی برای

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments