هشدار: ذکر و باز نشر نوشتارهای من و هر نوشتاری که در روزنامه ها یا روی سایت شخصی و وبلاگهایم منتشر شده منحصراً با قید نام و نام خانوادگی ام و همراه با پیوند سایت و وبلاگهایم مجاز است.

زمان مطالعه: 2 دقیقه

هشدار: پیش از آغاز نوشتار،  به اشخاصی که نوشتارهای من در روزنامه ها یا روی سایت شخصی یا وبلاگهایم را بدون ذکر منبع و بدون پیوند سایتم یا وبلاگهایم به نام خود یا دیگری به هر گونه ای منتشر می کنند متذکر می شوم که چشم به راه عواقب قانونی انتشار غیر مجاز و بدون اجازه نوشتارهایم باشند.

ذکر و باز نشر نوشتارهای من و هر نوشتاری که در روزنامه ها یا روی سایت شخصی و وبلاگهایم منتشر شده منحصراً با قید نام و نام خانوادگی ام و همراه با پیوند سایت و وبلاگهایم مجاز است.

وجود میلیون ها هوادار و علاقه مند برای باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال نه فقط یک سرمایه اجتماعی بزرگ برای این دو باشگاه بلکه برای کشورمان به حساب می‌آید.

چنین مزیتی البته مسئولیت‌هایی هم برای پرسپولیس و استقلال در پی می آورد که از آن جمله مسئولیت های اجتماعی است. مسئولیتی که تمام باشگاه‌های ورزشی حرفه ای ایران، از جمله سرخابی‌ها در نام و در اساسنامه خود آن را پذیرفته و برابر بایسته‌های حرفه‌ای بودن در شاخص های فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا و اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران نیز ملزم به ایفای آن گردیده‌اند.

قابل انکار نیست که انبوه هواداران سرخابی‌ها از مدیران، مربیان، بازیکنان و پیشکسوتان این دو باشگاه، الگو می‌پذیرند و کم و بیش تحت تاثیر گفتار، اندیشه ها و به ویژه رفتار آنان قرار می‌گیرند.

سرخابی ها به این لحاظ، از گنجایش تاثیر گذاری بسیار مناسب برای اصلاح رفتارهای اجتماعی در زمینه های مهمی مانند:

بهبود فرهنگ رانندگی و کاهش تصادفات، صرفه جویی در مصرف برق و آب و انرژی، تقویت هنجارها و ترویج مکارم اخلاقی و مثبت‌اندیشی بین آحاد جامعه، کاهش آسیب‌های اجتماعی با ایفای نقش در کاهش مصرف دخانیات و مبارزه با اعتیاد و آموزش مهارتهای زندگی، حفظ محیط زیست و جلوگیری از تخریب و آلودگی آن، رعایت بهداشت عمومی و توسعه نظام سلامت با ترویج ورزش همگانی و ورزش‌های تفریحی، ترویج مصرف کالای ایرانی و توسعه کارآفرینی، ترویج قانون‌پذیری و انضباط اجتماعی و… برخوردار هستند.

اکنون که در آستانه نوروز 1394 و فراوانی مسافرتها، برگزاری میهمانی ها و برپائی آئین‌های نوروزی قرار داریم مدیران، مربیان، بازیکنان و پیشکسوتان پرسپولیس و استقلال می توانند به اشکال مختلف مردم را برای مسافرتهایی روان با مخاطرات و حوادث کمتر، طبیعت و محیط زیست را با ترویج احترام به زیبایی و طراوت آن و سعی در کاهش آلودگی ها و آسیب‌ها، منابع انرژی و آب کشور را با ترویج مصرف بهینه و پرهیز از اسراف، میهمانی‌ها و آئین‌ها و رسوم مردم را با ترویج کنار گذاشتن نامهربانی‌ها و ناهنجاری ها و دخانیات، بیماران و بیمار داران را با دلگرمی بخشیدن و حفظ روحیه، خانواده شهدا و ایثارگران و تلاشگران عرصه امنیت و رفاه مردم را با قدرشناسی، جوانان را با ترویج احترام به بزرگتر‌ها، تولید‌کنندگان و کارآفرینان ایرانی را با ترویج مصرف کالای ایرانی و اصناف و کسبه را با ترویج رعایت انصاف و احترام نسبت به مشتری همراهی کنند.

این نوشتار، نخست در صفحه 15 روزنامه آرمان روز شنبه 24 اسفند 1393 چاپ و سپس روی سایت شخصی صادق رئیسی کیا منتشر گردید.

صادق رئیسی کیا

27 اسفند 1393

راه‌های تماس

اگر به مشاوره حقوقی یا وکیل در زمینه‌های مرتبط با نوشتارهای من نیاز داشتید یا به برگزاری کارگاه و دوره‌های آموزشی برای خود و مدیران و کارکنان شرکتتان در موارد یاد شده، علاقه‌مند، بودید می‌توانید درخواست خود را با شماره‌های ۸۸۳۲۱۰۸۸ و ۸۸۳۲۳۲۷۹ (گروه حقوقی برهان) در میان بگذارید.

درخواست مشاوره حضوری، تلفنی، آنلاین

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
اشتراک
اطلاع رسانی برای

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments