هشدار: ذکر و باز نشر نوشتارهای من و هر نوشتاری که در روزنامه ها یا روی سایت شخصی و وبلاگهایم منتشر شده منحصراً با قید نام و نام خانوادگی ام و همراه با پیوند سایت و وبلاگهایم مجاز است.

زمان مطالعه: 2 دقیقه

هشدار: پیش از آغاز نوشتار،  به اشخاصی که نوشتارهای من در روزنامه ها یا روی سایت شخصی یا وبلاگهایم را بدون ذکر منبع و بدون پیوند سایتم یا وبلاگهایم به نام خود یا دیگری به هر گونه ای منتشر می کنند متذکر می شوم که چشم به راه عواقب قانونی انتشار غیر مجاز و بدون اجازه نوشتارهایم باشند.

ذکر و باز نشر نوشتارهای من و هر نوشتاری که در روزنامه ها یا روی سایت شخصی و وبلاگهایم منتشر شده منحصراً با قید نام و نام خانوادگی ام و همراه با پیوند سایت و وبلاگهایم مجاز است.

بعد از لغو مرحله اول مزایده دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، امروز نوبت دوم آگهی عرضه سرخابی ها در شش روزنامه کثیرالانتشار منتشر می شود. در این رابطه به ادامه تحلیل از واقعیت ها و احتمالات پس از واگذاری این دو باشگاه خواهیم پرداخت:

1- فلسفه وجودی باشگاههای ورزشی حرفه ای وابسته به صنعت در ایران که از محل دسترنج کارگران و تلاشگران عرصه صنعت، خارج از رویه های متعارف ورزشی در دنیا، تامین مالی می شوند در رقابت با باشگاههای خصوصی شده پرسپولیس و استقلال به چالش کشیده خواهد شد.

2- بستانکاران سرخابی ها پس از واگذاری این دو باشگاه، انتظار حداکثری برای تسویه طلب خود پیدا خواهند کرد و بخشی از وقت خریداران سهام این دو باشگاه و نیز مسئولین ذیربط واگذاری درگیر این امر خواهد شد.

3- بدنبال واگذاری سرخابی ها، دامنه خصوصی سازی در حیطه ورزش از حوزه باشگاههای ورزشی به حوزه اماکن ورزشی از جمله استادیوم های ورزشی تسری پیدا خواهد کرد. اقتصاد ورزشی، بازار یابی ورزشی، مدیریت ورزشی، حقوق ورزشی، جامعه شناسی ورزشی و اکثر مباحث، رشته ها و علوم دانشگاهی در ورزش حرفه ای کشور بتدریج جایگاه مناسب تری خواهند یافت و دروازه باشگاههای ورزشی و فدراسیون ها و لیگ های حرفه ای ورزشی بر روی تحقیقات کاربردی و پژوهشگران دانشگاهی بیش از پیش گشوده خواهد شد.

4- رقابت در ورزش بین باشگاه های ورزشی از جنبه های فنی و میادین مسابقاتی به جنبه های اقتصادی و عرصه های تجاری و بورسی و… تسری پیدا خواهد کرد و هر باشگاه، خواهد کوشید سهم بیشتری از درآمدها و منابع مالی بالقوه و بالفعل بنگاههای اقتصادی را متوجه خود کند.

5- خریداران سرخابی ها، توجه و تمرکز خاصی روی ارزش و هویت این دو باشگاه خواهند داشت و در صدد برخواهند آمد هویت و سرمایه های اجتماعی این دو باشگاه را به عنوان یک پشتوانه بی بدیل، مصروف تجاری سازی این دو باشگاه کنند.

این نوشتار، نخست در صفحه 15 روزنامه فرهیختگان، روز یکشنبه دهم اسفند ماه 1393 چاپ و سپس روی سایت شخصی صادق رئیسی کیا منتشر گردید.

به یادداشتهای مرتبط با این موضوع در سایت شخصی صادق رئیسی کیا که در زیر این یادداشت آمده رجوع و آنها را مطالعه فرمائید. یقیناً به دانش و مهارتهای کاربردی شما خواهد افزود.

در صورتی که به مشاوره در زمینه ی یادداشت ها و نوشتارهای من نیاز داشتید یا به برگزاری کارگاه و دوره های آموزشی برای خود و مدیران و کارکنان شرکتتان در موارد یاد شده علاقه مند بودید درخواست خود را به raeisikia@yahoo.com ارسال فرمائید.

صادق رئیسی کیا

دهم اسفندماه 1393

راه‌های تماس

اگر به مشاوره حقوقی یا وکیل در زمینه‌های مرتبط با نوشتارهای من نیاز داشتید یا به برگزاری کارگاه و دوره‌های آموزشی برای خود و مدیران و کارکنان شرکتتان در موارد یاد شده، علاقه‌مند، بودید می‌توانید درخواست خود را با شماره‌های ۸۸۳۲۱۰۸۸ و ۸۸۳۲۳۲۷۹ (گروه حقوقی برهان) در میان بگذارید.

درخواست مشاوره حضوری، تلفنی، آنلاین

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
اشتراک
اطلاع رسانی برای

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments