هشدار: ذکر و باز نشر نوشتارهای من و هر نوشتاری که در روزنامه ها یا روی سایت شخصی و وبلاگهایم منتشر شده منحصراً با قید نام و نام خانوادگی ام و همراه با پیوند سایت و وبلاگهایم مجاز است.

زمان مطالعه: 2 دقیقه

 هشدار: پیش از آغاز نوشتار،  به اشخاصی که نوشتارهای من در روزنامه ها یا روی سایت شخصی یا وبلاگهایم را بدون ذکر منبع و بدون پیوند سایتم یا وبلاگهایم به نام خود یا دیگری به هر گونه ای منتشر می کنند متذکر می شوم که چشم به راه عواقب قانونی انتشار غیر مجاز و بدون اجازه نوشتارهایم باشند.

ذکر و باز نشر نوشتارهای من و هر نوشتاری که در روزنامه ها یا روی سایت شخصی و وبلاگهایم منتشر شده منحصراً با قید نام و نام خانوادگی ام و همراه با پیوند سایت و وبلاگهایم مجاز است.

مدت‌هاست که خبر خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به گوش می‌رسد و کار گروه مسئول بر این امر، تاکید فراوانی دارد که خصوصی‌سازی این دو باشگاه کاملاً واقعی خواهد بود و این دو باشگاه از زیر سایه حمایت دولت خارج خواهند شد.

در این نوشتار فرض ما این است که سرانجام پرسپولیس و استقلال به اشخاصی که ماهیت واقعی غیر دولتی دارند واگذار خواهد شد و بر این اساس در بخش اول به بیان بعضی از واقعیت‌ها و احتمالات مرتبط با خصوصی‌سازی این دو باشگاه می‌پردازیم:

1- با واگذاری این دو باشگاه می‌توان گفت ورزش ایران یک گام بسیار بلند در مسیر حرفه‌ای شدن برداشته است و وزارت ورزش پس از سال‌ها خواهد توانست روی مسئولیت‌های ذاتی و مهم‌تر خود برای اداره و توسعه ورزش همگانی و دستیابی به اهداف ورزشی سند چشم‌انداز و سند راهبردی ورزش کشور تمرکز کند و همگام با برنامه‌های توسعه اقتصادی و اجتماعی به ایفای نقش در سلامتی و نشاط مردم و توسعه کشور در حیطه ورزش بیندیشد.

2- بخشی از بودجه و منابع مالی و یارانه‌ها و حمایت‌های پر هزینه وزارت ورزش که تاکنون مصروف اداره و حفظ این دو باشگاه می‌شده، آزاد می‌شود و به امور دارای اولویت بیشتر اختصاص می‌یابد.

3- منابع حاصل از فروش این دو باشگاه می‌تواند برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام دارای اولویت در حیطه ورزش صرف شود و عوارض و مالیات‌هایی که تاکنون به‌دلیل دولتی بودن این دو باشگاه در دسترس دولت قرار نمی‌گرفت و عملا قابل وصول نبود در دسترس خواهد آمد و قابل وصول خواهد شد و احتمالا خواهد توانست فرهنگ مالیاتی در حیطه ورزش را بهبود بخشد.

4- حاکمیت منطق اقتصادی بر فعالیت باشگاه‌های ورزشی حرفه‌ای پس از آنکه پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی واگذار شدند افزایش خواهد یافت و فقدان تناسب بین درآمدها و هزینه‌ها در ورزش حرفه‌ای به‌تدریج از بین خواهد رفت.

این یادداشت ابتدا در صفحه 15 روزنامه فرهیختگان روز چهارشنبه بیست و نهم بهمن ماه 1393 به چاپ رسید و سپس روی سایت شخصی صادق رئیسی کیا منتشر شد.

به یادداشتهای مرتبط با این موضوع در سایت شخصی صادق رئیسی کیا که در زیر این یادداشت آمده رجوع و آنها را مطالعه فرمائید. یقیناً به دانش شما خواهد افزود.

در صورتی که به مشاوره در زمینه ی یادداشت ها و نوشتارهای من نیاز داشتید یا به برگزاری کارگاه و دوره های آموزشی برای خود و مدیران و کارکنان شرکتتان در موارد یاد شده علاقه مند بودید درخواست خود را به raeisikia@yahoo.com ارسال فرمائید.

صادق رئیسی کیا

بیست و نهم بهمن ماه 1393

راه‌های تماس

اگر به مشاوره حقوقی یا وکیل در زمینه‌های مرتبط با نوشتارهای من نیاز داشتید یا به برگزاری کارگاه و دوره‌های آموزشی برای خود و مدیران و کارکنان شرکتتان در موارد یاد شده، علاقه‌مند، بودید می‌توانید درخواست خود را با شماره‌های ۸۸۳۲۱۰۸۸ و ۸۸۳۲۳۲۷۹ (گروه حقوقی برهان) در میان بگذارید.

درخواست مشاوره حضوری، تلفنی، آنلاین

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
اشتراک
اطلاع رسانی برای

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments