هشدار: ذکر و باز نشر نوشتارهای من و هر نوشتاری که در روزنامه ها یا روی سایت شخصی و وبلاگهایم منتشر شده منحصراً با قید نام و نام خانوادگی ام و همراه با پیوند سایت و وبلاگهایم مجاز است.

زمان مطالعه: 3 دقیقه

هشدار: پیش از آغاز نوشتار،  به اشخاصی که نوشتارهای من در روزنامه ها یا روی سایت شخصی یا وبلاگهایم را بدون ذکر منبع و بدون پیوند سایتم یا وبلاگهایم به نام خود یا دیگری به هر گونه ای منتشر می کنند متذکر می شوم که چشم به راه عواقب قانونی انتشار غیر مجاز و بدون اجازه نوشتارهایم باشند.

ذکر و باز نشر نوشتارهای من و هر نوشتاری که در روزنامه ها یا روی سایت شخصی و وبلاگهایم منتشر شده منحصراً با قید نام و نام خانوادگی ام و همراه با پیوند سایت و وبلاگهایم مجاز است.

پیش از این، در نوشتار “اسرار تجاری و روشهای حمایت از آن” به جایگاه و بایسته های حفظ و حمایت از اسرار تجاری اشاره کردم و مواردی از راهکارهای قانونی و کاربردی برای حفظ آنها را نیز بر شمردم.

در این نوشتار، نمونه ساده از یک تعهد نامه حفظ اسرار تجاری را جهت بهر برداری کوشندگان (فعالان) اقتصادی و شرکتها، پیش کش (تقدیم) می کنم.

امیدوارم حفظ و رعایت اسرار تجاری نزد کوشندگان اقتصادی و شرکتها و بطور کلی در اقتصاد و بازرگانی و کسب و کار ایران و ایرانی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و در اسناد و فرایندهای آنان جایگاهی در خور و شایسته پیدا کند.

 اینجانب…. فرزند… به شماره شناسنامه… صادره از… متولد… شناسه(کد) ملی… شناسه(کد) پستی… به نشانی: … که از تاریخ… در شرکت… (سهامی خاص) بکار مشغول هستم به موجب این سند، اقرار و اذعان می نمایم که به اهمیت و جایگاه حفظ اسرار اداری، صنعتی و تجاری در شرکت…(سهامی خاص) آگاه و توجیه شده ام و متعهد می گردم که در نهایت رازداری و با عمل به اصول امانت داری، اسرار تجاری، اداری و صنعتی در شرکت…(سهامی خاص) را حفظ نمایم و از هر گونه انتشار، انتقال، رونوشت برداری(کپی) بیان و مبادله اطلاعات، اعداد و ارقام مالی، بودجه ای، فرمولهای تولیدی و تجاری شرکت و مشتریان و ذینفعان، اطلاعات مربوط به نوع و میزان و کیفیت مواد اولیه و زمان و محل واردات و صادرات و نگهداری آنها، اطلاعات و آمار و ارقام مربوط به میزان تولید، فروش و سود، هر گونه اطلاعات مربوط به شیوه ها و روشهای بازاریابی، مدیریت، فروش، مدیریت مالی، فناوری، اداری و استخدامی، تعداد و نوع روابط با ذینفعان و مشتریان و تلفن تماس یا رایانامه(ایمیل) یا نشانی آنها، میزان مطالبات یا دیون و سرمایه و دارائی شرکت… (سهامی خاص) و کارکنان و مدیران آن، هر گونه اطلاعات مربوط به نوع و کیفیت بسته بندی محصول و فرایندهای خاص راجع به عرضه و توزیع و ارائه محصولات و خدمات، هر گونه اطلاعات شرکت… (سهامی خاص) مربوط به محتوای مذاکرات، پرونده ها و اسناد تجاری و دعاوی قضایی و غیر قضایی، پرونده ها و اسناد اداری، تجاری، بانکی، صنعتی، داد و ستدها و رفت و آمدها تحت هر شرایطی به هر شخص غیر مجازی اعم از آنکه از کارکنان و مدیران و سهامداران پیشین(قبلی) یا کنونی(فعلی) شرکت یا رقباء یا افراد غیر از اینها باشد خودداری نمایم.

آگاه هستم که دسترسی افراد به اطلاعات و اسناد و ارقام و آمار فوق در شرکت… (سهامی خاص) دارای محدودیت و سامانه خاص خود می باشد.

آگاه و توجیه شده ام که صرفاً مدیر عامل شرکت…(سهامی خاص) و افرادی که از سوی ایشان به گونه کتبی به من معرفی شده باشند به همان میزان که مدیر عامل شرکت…(سهامی خاص) تعیین می کند مجاز به دسترسی به اطلاعات و اسناد و ارقام تعیین شده هستند.

تعهد می نمایم که از اطلاعات و اسناد و آماری که به اقتضاء مسئولیت شغلی یا به سبب آن در اختیارم قرار گرفته در قبال هر گونه انتشار یا خطر نابودی و خدشه دار شدن، مراقبت و نگهداری نمایم.

تعهد می نمایم در صورتی که رابطه همکاری من و شرکت…(سهامی خاص) به هر دلیلی در هر زمانی پایان پذیرفت نیز ضمن بازگرداندن فوری اسنادی که از شرکت… (سهامی خاص) نزد خود دارم اسرار و اطلاعات موصوف در بالا را همچنان محرمانه نگه دارم و از انتشار و انتقال آن به اشخاص غیر مجاز از جمله کارفرمای بعدی خود، پرهیز کنم.

می پذیرم که وجه التزام تخلف از تعهدات بالا به اندازه ده برابر کل حقوق، مزایا و وجوهی است که تا تاریخ مطالبه وجه التزام بوسیله شرکت…(سهامی خاص) از شرکت… (سهامی خاص) دریافت کرده ام و این علاوه بر حق شرکت… (سهامی خاص) برای مطالبه خسارت وارده به خود از طریق مراجع قانونی است.

نام و نام خانوادگی

امضاء و اثر انگشت

به یادداشتهای مرتبط با این موضوع در سایت شخصی صادق رئیسی کیا که در زیر این یادداشت آمده رجوع و آنها را مطالعه فرمائید. یقیناً به دانش و مهارتهای کاربردی شما خواهد افزود.

در صورتی که به مشاوره در زمینه ی یادداشت ها و نوشتارهای من نیاز داشتید یا به برگزاری کارگاه و دوره های آموزشی برای خود و مدیران و کارکنان شرکتتان در موارد یاد شده علاقه مند بودید درخواست خود را به  raeisikia@yahoo.com  ارسال فرمائید.

صادق رئیسی کیا

دوم دی ماه 1393

راه‌های تماس

اگر به مشاوره حقوقی یا وکیل در زمینه‌های مرتبط با نوشتارهای من نیاز داشتید یا به برگزاری کارگاه و دوره‌های آموزشی برای خود و مدیران و کارکنان شرکتتان در موارد یاد شده، علاقه‌مند، بودید می‌توانید درخواست خود را با شماره‌های ۸۸۳۲۱۰۸۸ و ۸۸۳۲۳۲۷۹ (گروه حقوقی برهان) در میان بگذارید.

درخواست مشاوره حضوری، تلفنی، آنلاین

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
اشتراک
اطلاع رسانی برای

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments