هشدار: ذکر و باز نشر نوشتارهای من و هر نوشتاری که در روزنامه ها یا روی سایت شخصی و وبلاگهایم منتشر شده منحصراً با قید نام و نام خانوادگی ام و همراه با پیوند سایت و وبلاگهایم مجاز است.

زمان مطالعه: 5 دقیقه

 صادق رئیسی‌کیا در گفت‌وگوی مورخ 1393/1/16 با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در خصوص شرایط تیم فوتبال راه‌آهن و همچنین مسائلی که در مورد بحث واگذاری این باشگاه مطرح شده است، صحبت‌هایی را انجام داد که در زیر می‌خوانیم:

فارس: ابتدا در مورد شرایط راه‌آهن صحبت کنید. این تیم توانست با پیروزی مقابل استقلال خوزستان که در هفته بیست و هشتم اتفاق افتاد بقاء خود را در لیگ برتر را تا حدودی تثبیت کند. این تیم مشکلات زیادی داشت و با وجود این مسائل توانست چنین اتفاقی را رقم بزند.

ابتدا سالروز شهادت حضرت فاطمه را تسلیت می‌گویم در مورد نتایج راه‌آهن هم باید بگویم با سه امتیازی که در دیدار مقابل استقلال خوزستان کسب کردیم، 95 درصد بقاء خود را در لیگ تضمین کردیم. اما به دو مسابقه آینده هم نگاه ویژه داریم تا با کسب امتیاز در آن دیدارها بتوانیم از یک درصد خطر سقوط رهایی پیدا کنیم.

فارس: مشکلات راه‌آهن در این فصل زیاد بود. بازیکنان پیش از عید در مصاحبه‌هایی اعلام کردند که ماه‌ها حقوقی دریافت نکردند آیا در عید پرداختی صورت گرفت یا خیر؟

در تمام فصل سیزدهم نزدیک به 30-35 درصد پرداختی داشتیم و هیچ عیدی و پولی در آستانه سال جدید صورت نگرفت. در واقع از آبان ماه سال گذشته بازیکنان پولی دریافت نکردند اما با این وجود به بهترین وجه و زیباترین شکل ممکن در میدان ظاهر شدند و هیچ حرفی هم از اعتصاب نزدند. در 5 مسابقه اخیر شما نگاه کنید ما سخت‌ترین دوران خود را سپری می‌کردیم اما بازیکنان‌مان با غیرت مثال‌زدنی خود توانستند سه برد و دو مساوی به دست آورند که 11 امتیاز کسب کردند در حالی که هیچ پرداختی صورت نگرفته بود. برخی تیم‌های دیگر مشکلات خیلی کمتر از ما داشتند و حرف از اعتصاب زدند اما بازیکنان ما واقعا از جان و دل مایه گذاشتند.

فارس: برخی بازیکنان در مصاحبه‌هایی اعلام کردند که مشکلات راه‌آهن در زمان حضور زنجانی هم وجود داشته است.

درست است مشکلات ما در زمان حضور زنجانی هم وجود داشت اما با رفتن او منابع محدود ما هم از بین رفت و دیگر این موارد اختصاص داده نشد اما خوشحالیم که با این وجود توانستیم امانتی که به دست‌مان بود را در لیگ برتر نگه داریم و هویت و وجود راه‌آهن را در لیگ تضمین کنیم. ما در واقع نسبت به تعهداتی که داشتیم در زمان حضور زنجانی هم به شکل کامل عمل نمی‌کردیم و به موقع صورت نمی‌گرفت اما این موضوع آنقدر نبود که آسیب ببینیم. اواخر این مسئله به گونه‌ای شدت گرفته بود که ما با مشکلات متعددی روبرو شدیم حتی در نیم فصل آرمان قاسمی، دیوید ویکروم و یکی از بازیکنان امید خود را جذب کردیم که باید بگویم قاسمی از زمان حضورش در راه‌آهن کمتر از ٥ميليون دريافت كرده اند.

فارس: اخیرا مباحثی در مورد واگذاری امتیاز باشگاه مطرح شده و مثل اینکه زنجانی هم با این موضوع موافق است. در مورد این مسئله توضیح می‌دهید؟

معتقدم زمانی که لیگ در جریان است ما هم باید در جریان رقابت‌ها حضور داشته باشیم. در حال حاضر این کار را انجام می‌دهیم و تلاش می‌کنیم تا کار خود را با قدرت به پایان برسانیم. به هر حال حضور تیم در لیگ با هزینه‌های مختلفی روبروست. اینکه رفت و آمدهای تیم، هزینه‌های جاری روزمره و مسائل دیگر وجود دارد در 3-4 ماهه اخیر برای تامین این منابع هم دچار مشکل شدیم. اگر مالک باشگاه امکانی برای تیم‌داری نداشته باشد مؤثرترین کار این است که مجموعه را به افراد علاقمند آن واگذار کنیم. اجازه کلی از دادستانی صورت گرفته و پیگیری‌های متعددی هم کردیم. دو مجموعه به صورت کتبی درخواست خود را داده‌اند و دادستانی هم با آن موافقت کرده است. زنجانی هم با کلیات آن موافق بوده که قرار است هفته آینده مذاکرات جدی صورت بگیرد تا در مورد بحث واگذاری به نتیجه‌گیری نهایی برسیم.

فارس: پس تا هفته آینده قطعا باشگاه راه‌آهن واگذار خواهد شد؟

این موضوع بستگی به مذاکرات ما دارد. امکان دارد در دو هفته آینده هم اشخاص دیگری تمایل خود را برای خرید امتیاز باشگاه اعلام کنند. به هر حال آنچه که مشخص است و تنها راهی که برای برون رفت از این مسئله وجود دارد انتقال باشگاه است. معتقدم هر چه زودتر باید این امر صورت بگیرد تا تیم با قدرت برای فصل آینده بسته شود.

فارس: بدهی‌های باشگاه چقدر است؟

ما در سال 91 که انتقال باشگاه صورت گرفت، مالکان قبلی اعلام کردند که چیزی حدود 4 میلیارد تومان باشگاه بدهی دارد اما زمانی که وارد گود شدیم عملا دیدیم که این مبلغ بیش از 10 میلیارد است. همانطور که در باشگاه ملوان هم زمان انتقال اعلام کردند که دیون باشگاه 4 میلیارد است اما پس از آن مشخص شد رقمی بالغ بر 10 میلیارد بوده است. آمار و ارقام در فوتبال دقیق نیست اما ما سعی کردیم که در محاسبه‌های خود با دقت عمل کنیم. آن طور که ما محاسبه کردیم از فصل گذشته دیون آنچنانی نداریم و تقریبا قراردادها تسویه شده است به غیر از مالیاتی که تا تیر ماه 91 بر عهده مالک قبلی باشگاه بوده است. تمام مبالغ سازمان خصوصی‌سازی پرداخت شده است و دیون مربوط به مالیات هم چیزی بالغ بر یک میلیارد و 400-500 میلیون است. در مجموع بدهی‌های ما چیزی کمتر از 11 میلیارد برآورد شده است البته این 11 میلیارد مانند 4 میلیاردی نیست که به ما تحویل داده شد. علت این موضوع هم این بوده است که در این فصل چیزی بالغ بر 30 درصد از تعهدات ما نسبت به بازیکنان و کادر فنی پرداخت شده است.

فارس: نامی از شرکت‌هایی که قصد خریداری امتیاز باشگاه راه‌آهن را دارند، نمی‌برید؟

هم اکنون حرفه‌ای نیست که بخواهم نامی از افراد ببرم زیرا چیزی قطعی نشده است اجازه بدهیم این موضوع نهایی شود و پس از آن در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

فارس: با توجه به واگذاری امتیاز باشگاه وضعیت خودتان برای فصل آینده چگونه می‌شود؟ دو فصل در فوتبال حضور داشتید. آیا ادامه خواهید داد یا خیر؟

به هر حال این موضوع بستگی به دیدگاه خریدار دارد اگر مالک جدید و هیأت مدیره تصمیم داشته باشند تا با آنها فعالیت داشته باشم با تمام قوا این کار را خواهم کرد. به هر حال حق طبیعی هیأت مدیره جدید است که در این باره تصمیم بگیرد. تمام تلاش خود را می‌کنم تا باشگاه راه‌آهن شخصیت و جایگاه خود را حفظ کند. اولویت اصلی این موضوع است و نه من..

فارس: این هفته بازی حساسی مقابل پرسپولیس دارید. شاید برای راه‌آهن این بازی چندان اهمیت نداشته باشد اما برای تعیین قهرمان لیگ تاثیرگذار خواهد بود. در این باره صحبت می‌کنید؟

به نظر من بازی ما مقابل پرسپولیس تعیین‌کننده‌ترین دیدار لیگ سیزدهم است. در طرف مقابل استقلال با فولاد بازی دارد و ما تعیین‌کننده‌ترین تیم برای تعیین قهرمان لیگ خواهیم بود. تمامی بازیکنان و کادر فنی به این موضوع واقف هستند و می‌دانند بازی حساس و مهمی دارند. بازی کردن مقابل تیم‌هایی چون پرسپولیس و استقلال مورد توجه بازیکنان بوده و قطعا برای کسب امتیاز وارد میدان می‌شوند. امیدوارم با تمام تلاش بازیکنان، بازی زیبایی شاهد باشیم.

فارس: در هفته پایانی نیز راه‌آهن دیدار حساس دیگری با ذوب‌آهن دارد. ذوب‌آهنی که برای بقاء در لیگ تلاش می‌کند و با توجه به اینکه سرمربی راه‌آهن اصفهانی است در این زمینه برخی مسائل مطرح می‌شود.

ما هنوز در خطر آسیب قرار داریم. احتمال دارد به عنوان تیم پلی‌آف سقوط کنیم. کادر فنی ما به این موضوع توجه دارند و در هر دو بازی آینده با تمام قوا ظاهر خواهند شد. از طرف دیگر شخصیت مربیان ما به گونه‌ای است که به هیچ وجه به این مسائل نمی‌پردازند. ابراهیم‌زاده هم سرمربی حرفه‌ای است و به تمام مسابقات به دید برد نگاه می‌کند تا جایگاه بهتری در لیگ کسب کنیم. ما امسال اخلاقی‌ترین تیم لیگ نام گرفتیم زیرا با تمام مشکلات هیچ حرفی از اعتصاب و موارد گوناگون نزده‌ایم. امیدوارم در دو بازی آینده هم با تمام قوا ظاهر شویم و بتوانیم با کسب رتبه تک رقمی لیگ را به پایان برسانيم.

راه‌های تماس

اگر به مشاوره حقوقی یا وکیل در زمینه‌های مرتبط با نوشتارهای من نیاز داشتید یا به برگزاری کارگاه و دوره‌های آموزشی برای خود و مدیران و کارکنان شرکتتان در موارد یاد شده، علاقه‌مند، بودید می‌توانید درخواست خود را با شماره‌های ۸۸۳۲۱۰۸۸ و ۸۸۳۲۳۲۷۹ (گروه حقوقی برهان) در میان بگذارید.

درخواست مشاوره حضوری، تلفنی، آنلاین

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
اشتراک
اطلاع رسانی برای

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments