لزوم تاسیس مراکز اعتبارسنجی

هشدار: ذکر و باز نشر نوشتارهای من و هر نوشتاری که در روزنامه ها یا روی سایت شخصی و وبلاگهایم منتشر شده منحصراً با قید نام و نام خانوادگی ام و همراه با پیوند سایت و وبلاگهایم مجاز است.

زمان مطالعه: 2 دقیقه

لزوم تاسیس مراکز اعتبارسنجی و رتبه بندی

آقای دکتر کوروش احمدی زاده که تجربیاتی در امر اعتبارسنجی ، تدریس ، تحقیق و برگزاری کارگاه آموزشی در این زمینه دارند و سابقاً بخشی از مطالب کتاب فوق را به صورت مقاله در روزنامه دنیای اقتصاد منتشر نموده اند همراه با تالیف کتاب فوق وعده کرده اند در ادامه تالیفات خود به بررسی راهکارهای شناخت ریسک در بازار پول و سرمایه طی یک سری کتاب اقدام خواهند نمود. لزوم تاسیس مراکز اعتبارسنجی

کتاب فوق که به عنوان اولین جلد از تالیفات ایشان در این مسیر معرفی شده برای آشنایی مقدماتی و اصولی با اعتبارسنجی و جایگاه موسسات اعتبارسنجی و رتبه بندی اعتباری بسیار مفید است. کتاب به زبانی ساده و روان در یازده فصل مختصر و مفید به شناخت بازار پول ،ریسک و مفاهیم مرتبط با آن، ضرورت تاسیس موسسات اعتبارسنجی ، رتبه بندی اشخاص حقیقی و حقوقی ، نقش موسسات رتبه بندی و شفافیت بازار سرمایه ، رتبه بندی اوراق بهادار ، بازار هدف موسسات اعتبارسنجی و رتبه بندی ، عدم اطمینان به چک ، نقش موسسات اعتبارسنجی در کاهش وقوع جرایم مالی و مزایای موسسات اعتبارسنجی برای جامعه پرداخته است.

مولف محترم کوشیده است مخاطبین کتاب را به اهمیت اعتبارسنجی و لزوم تاسیس و فعالیت این گونه موسسات در جهت کاهش ریسک معاملات و بهبود مدیریت و مهار ریسک واقف نماید.

مطالعه این کتاب به مدیران و کارشناسان و کارکنان بخش های اعطاء کننده تسهیلات در بانکها ، شرکتهای لیزینگ ، شرکتهای سرمایه گذاری و موسسات مالی و اعتباری که با مقوله فوق رابطه کاری مستمر و حیاتی دارند و نیز به کلیه کارشناسان و مدیران بخش های حقوقی در شرکتها و موسسات مذکور و به کلیه وکلاء و دانش آموختگان حقوق بویژه آن دسته که با تنظیم قرارداد و وصول مطالبات بیشتر سر و کار دارند توصیه می شود. مطالعه این کتاب به آنان کمک می کند که موکل و مدیران شرکتهای متبوع خود را نه فقط از منظر حقوقی ( با ادبیاتی مانند: لزوم قدرت بایع بر تسلیم مبیع ، رهن ، وثیقه ، وجه التزام ، تکلیف قرارداد در صورت کشف فساد در معامله و…) بلکه از دیدگاه اعتباری و مدیریت ریسک با تکیه بر آمار و ارقام و ملاکهای اعتباری پذیرفته شده بین المللی و با همکاری دیگر مدیران و کارشناسان در بخش های مالی و حسابداری و نظارتی به توجه بیشتر به لزوم اعتبار سنجی مشتریان سوق دهند.

هر چند کتاب بر محور اعتبار سنجی در معاملات و امور بانکی و بازارهای مالی نگارش یافته اما مطالعه آن برای فروشندگان و مدیران و کارشناسان فروش در شرکتهای دیگر از جمله اسباب و لوازم خانگی، مواد غذایی ، مبلمان ، رایانه و هر شغل و کسبی که معاملات و مبادلات غیر نقدی دارند در جهت بهبود عملکرد فروشندگان خالی از فایده نیست و توصیه می شود.

به امید عرضه سایر کتابهایی که مولف محترم وعده عرضه آن را داده اند.

چاپ اول کتاب فوق در سال ۱۳۸۵ در ۲۲۰۰ نسخه بوسیله انتشارات شهرآب و آینده سازان در ۱۵۸ صفحه به قیمت ۲۲۰۰ تومان عرضه شده است.

تلفن مرکز نشر و فروش ۶۶۴۹۷۵۲۶ و ۶۶۴۱۷۳۱۶

لزوم تاسیس مراکز اعتبارسنجی

راه‌های تماس

اگر به مشاوره حقوقی یا وکیل در زمینه‌های مرتبط با نوشتارهای من نیاز داشتید یا به برگزاری کارگاه و دوره‌های آموزشی برای خود و مدیران و کارکنان شرکتتان در موارد یاد شده، علاقه‌مند، بودید می‌توانید درخواست خود را با شماره‌های ۸۸۳۲۱۰۸۸ و ۸۸۳۲۳۲۷۹ (گروه حقوقی برهان) در میان بگذارید.

درخواست مشاوره حضوری، تلفنی، آنلاین

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
اشتراک
اطلاع رسانی برای

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments