16 توصیه برای بهبود عملکرد فروشندگان و مدیران فروش در شرکتهای پخش مواد غذایی

هشدار: ذکر و باز نشر نوشتارهای من و هر نوشتاری که در روزنامه ها یا روی سایت شخصی و وبلاگهایم منتشر شده منحصراً با قید نام و نام خانوادگی ام و همراه با پیوند سایت و وبلاگهایم مجاز است.

زمان مطالعه: 5 دقیقه

۱۶ توصیه برای بهبود عملکرد فروشندگان و مدیران فروش در شرکتهای پخش مواد غذایی

این توصیه ها را بر اساس آگاهی و تجربیات شخصی و عینی خود به رشته تحریر درآوردم. البته این توصیه ها به طور کلی در اغلب رشته های صنعت پخش ، مفید و کارگشا هستند. وصف شرکتهای پخش مواد غذایی به لحاظ تجربیات و آگاهی های بنده در این زمینه آورده شده که حتماً نقص و ضعف هم دارد. از اساتید و دوستانی که در این زمینه دانش ، تجربه و مهارت دارند استدعا دارم بنده نوازی فرمایند و ضمن بیان دیدگاه و نقد و نظر خویش در جهت توسعه آگاهی هم میهنان عزیز و تکمیل مطلب بنده را یاری فرمایند. توصیه برای بهبود عملکرد فروشندگان

۱- توجه و باز هم توجه بفرمائید که در اغلب موارد کالایی را که به مشتری تحویل داده اید در واقع فروخته اید. پس کالای تحویلی امانی محسوب نمی شود و بدون رضایت مشتری یا حکم مرجع قضایی نمی توانید آن را از فروشگاه او خارج کنید. با این توصیف در فروش های غیر نقدی هرگز به امید مرجوع نمودن کالا از مشتری نباشید. به فروش های غیر نقدی توجه ویژه همیشگی داشته باشید.

۲- چه درمقام فروشنده چه به عنوان سرپرست فروش و چه در مقام مدیر مرکز پخش و توزیع آخرین وضعیت بدهی هر مشتری را قبل از فروش جدید به وی کنترل کنید. به ویژه وضع چکهای در راه مشتریان را مورد توجه خاص قرار دهید. چه بسا یک هماهنگی ساده با واحد حسابداری و مالی مرکز توزیع یا بانک عاملتان و کسب اطلاع از وضعیت آخرین چک تحویلی مشتری، شما را از مخاطرات فروش جدید به مشتریانی که هنوز چک و حساب قبلی اشان تسویه نشده آگاه نماید.

۳- حسابداری مرکز فروش و توزیع را همگام و هماهنگ با فروش نمائید. حداقل به صورت هفتگی در یک روند همیشگی وضع حساب مشتریان و فروشنده را رسیدگی کنید. این توصیه را حتماً بکار گیرید و ظرف کمتر از یک ماه از بهبود عملکرد فروشندگان و کاهش فروش های ناموفق لذت ببرید. ثمرات رعایت این توصیه در دراز مدت بیشتر هویدا خواهد شد و تمایز عملکرد شما را با دیگر همکارانتان به خوبی نشان خواهد داد.

۴- آموزش ضمن خدمت فروشندگان ، رانندگان و موزعان را مورد توجه جدی قرار دهید. در این مسیر از مطالبی که من تحت عنوان “بایسته های صدور چک” و  “بایسته های دریافت چک” و  “سند و امضاء” در سایتم آورده ام و نیز از کتابهای برایان تریسی و گنجینه تجربیات کارکنان و همکارانتان بهره بگیرید.

۵- به نحوه دریافت چک از مشتریان و نکاتی که در این خصوص باید رعایت شود به شرحی که در “بایسته های دریافت چک”  آورده ام توجه بیشتری بفرمائید.

۶- همواره به فروش های بالای یک میلیون تومان حساس باشید و به عنوان سرپرست فروش و مدیر مرکز توزیع شخصا به وضعیت اعتباری مشتریان و عملکرد فروشندگان این دسته از فروش ها توجه بفرمائید.

۷- به دریافت و قبول سفارش از مشتریانی که چک در راهی دارند نظارت دقیق کنید و ضابطه ای برای ادامه کار با این مشتریان تعریف و تعیین نمائید.

۸- به عنوان مدیر مرکز توزیع و سرپرست فروش ، کمیته وصول مطالبات را به صورت هر ۱۵ روز یکبار با حضور فروشندگان و سرپرست فروش برگزار و برای وصول مطالبات راهکارهای عینی و موردی ارائه و بر اجرای آن نظارت فرمائید.

۹- اعتبار مشتریان و آستانه اعتباری (کمترین و بیشترین حد اعتباری) هر مشتری را در اندازه ابلاغی شرکت متبوع خود مورد توجه قرار دهید. اگر ضابطه ای به شما ابلاغ نشده خودتان با توجه به مالک یا مستاجر بودن مشتری،گردش حساب بانکی،میزان فروش،وجود یا عدم وجود پروانه کسب،میزان فروش و اعتماد شرکتهای پخش دیگر به آن مشتری و … ضابطه ای تعریف و در آن کمترین و بیشترین حجم فروش به آن مشتری و چگونگی افزایش یا کاهش حد اعتباری او را معین کنید.

۱۰- یک چک برگشتی معمولاً پس از ده روز از برگشت ، مشکوک الوصول می شود. بیشترین توجه و تمرکز روی وصول چک برگشتی بایستی ظرف ده روز اول از تاریخ برگشت شدن آن باشد.

۱۱- با اتکاء به آمار و ارقام و تجربه همکارانتان در دیگر شرکتهای پخش، کنترل و روشن کنید که بیشترین میزان چک برگشتی در شهر شما متعلق به کدام بانک و کدام شعبه بانک است و سپس فروشندگان و مجموعه خود را در مورد چکهای آن بانک و آن شعبه حساس کنید.

۱۲- تعامل با اتحادیه های صنفی برای شناسایی و فهرست کردن واحدهای دارای پروانه کسب و واحدهای بدون پروانه کسب را دست کم نگیرید.

۱۳- تعامل با سرپرستان فروش و فروشندگان سایر شرکتهای پخش برای کسب اطلاع از مشتریان بدحساب را در نظر داشته باشید. حتماً یک مشتری هست که شما او را به عنوان مشتری بد حساب می شناسید و هر فروشنده و هر شرکت پخش ، تعدادی از این مشتریان را سراغ دارند. پس در تعامل با سرپرستان فروش دیگر شرکتهای پخش می توانید آنها را شناسایی و با قرار دادنشان در لیست سیاه آنها را بایکوت کنید.

۱۴- از دریافت حواله های موسسات مالی و اعتباری و تعاونی های اعتبار و صندوق های قرض الحسنه خودداری کنید. این حواله ها ارزش و فواید چک موضوع قانون صدور چک را ندارند.

۱۵- صدور چک یک رفتار است. شخصیت و دور نمای رفتار یک مشتری را می توان از چگونگی صدور چک بوسیله او شناخت. رفتارهایی که اغلب از پرداخت نشدن وجه چک خبر می دهند قابل درک و شناسایی هستند که در زیر به بخشی از آنها اشاره می کنیم:

الف- صدور چک از حساب مسدود که یک رفتار کاملاً مغرضانه و غیر قابل اغماض است. مشتریانی که چنین عملی مرتکب شده اند را به تمام شرکتهای پخش معرفی و از فهرست مشتریان اعتباری خارج و با آنها فقط به صورت فروش نقدی کار کنید.

ب- صدور چک با امضاء مغایر. با این دسته نیز همانند بند الف برخورد کنید.

ج- صدور چک با دو مبلغ مغایر. فروش به این دسته از مشتریان را بلافاصله پس از اولین نوبتی که چنین چکی صادر کرده اند محدود و رفتار آنان را پس از درج نامشان در فهرست مشتریان پرخطر به شرکتهای همکار منعکس کنید.

د- صدور چک با مهر امضاء به جای امضاء اصل. با این دسته نیز همانند بند ج برخورد کنید به علاوه پس از اولین نوبتی که چنین اقدامی انجام دادند بخواهید که چک را در مقابل شما صادر و امضاء کنند.

ه- صدور و تحویل چک از حساب یک خانم بوسیله یک مشتری مرد به ظن بسیار قوی حاکی از احتمال وقوع یک فروش ناموفق و از دست دادن کالا است. هرچند می تواند در موارد نادر ، علل موجهی نیز داشته باشد. محدود کردن فروش به این مشتریان به صورت نقدی، امضاء ظهر چک بوسیله مشتری اصلی، محدود کردن سقف اعتباری این مشتریان و قرار دادن نام آنها در فهرست مشتریان پر خطر را توصیه می کنیم.

و- تحویل چک از حساب دیگران می تواند نشانه عدم امکان اخذ دسته چک یا سوء سابقه در این زمینه باشد. منتظر خطرات و زیانهای فروش به این مشتریان باشید و مبلغی را جهت جبران خسارت فروش به این مشتریان پس انداز فرمائید.

ز- به تحویل چک از دو یا چند دسته چک از بانکهای مختلف بوسیله مشتریان خود حساس باشید.

ح- صدور و تحویل چک مخدوش که غالباً با هدف تاخیر در پرداخت و در مواردی عدم پرداخت صادر می شود. شاید هم این مشتری از فروشنده یا شرکت شما ناراضی و ناراحت باشد. به هر حال علت صدور چک مخدوش را از او جویا شوید و از آن به بعد ضمن عدم دریافت چک مخدوش از چنین مشتری ، مراقبت بیشتری در فروش به او داشته باشید.

۱۶- تاسیس کانون یا انجمن صنفی یا سازمان نظام صنفی فروشندگان در شهرها و استانها و کشورمان که متشکل از فروشندگان حرفه ای و دارندگان مدارک تحصیلی و کاربردی در زمینه بازاریابی ، مدیریت بازرگانی و فروش باشد به توسعه دانش فروش و حرفه ای تر شدن فروشندگی در ایران و ارتقاء جایگاه صنفی و اجتماعی و بهبود وضع اقتصادی فروشندگان ایرانی کمک خواهد کرد. اگر با این ایده موافق هستید بسم ا… برابر مقررات یک کانون یا انجمن صنفی تاسیس کنید. البته انجمن شرکتهای صنعت پخش ایران متشکل از شرکتهای پخش تاسیس شده و فعالیتهای محدودی هم در جهت همگرایی شرکتهای فعال در صنعت پخش ایران دارد ولی این انجمن نمی تواند برای فروشندگان و حرفه فروشندگی محمل صنفی یا پشتوانه قانونی به حساب آید و البته چنین داعیه ای هم نداشته و ندارد.

اگر مطالب فوق مفید بود و اراده فرمودید آن را بیان یا منتشر فرمائید لطفاً رسم امانت را در اشاره به منبع به جای آورید.

توصیه برای بهبود عملکرد فروشندگان

راه‌های تماس

اگر به مشاوره حقوقی یا وکیل در زمینه‌های مرتبط با نوشتارهای من نیاز داشتید یا به برگزاری کارگاه و دوره‌های آموزشی برای خود و مدیران و کارکنان شرکتتان در موارد یاد شده، علاقه‌مند، بودید می‌توانید درخواست خود را با شماره‌های ۸۸۳۲۱۰۸۸ و ۸۸۳۲۳۲۷۹ (گروه حقوقی برهان) در میان بگذارید.

درخواست مشاوره حضوری، تلفنی، آنلاین

5 2 votes
امتیازدهی به مقاله
اشتراک
اطلاع رسانی برای

92 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

باسلام

باتشکر ازاطلاعات مفید جنابعالی درصنعت پخش وتوزیع ،اطلاعاتی درزمینه کمیته اعتبارسنجی مشتریان نیازدارم

باسلام وخسته نباشید.
بسیار مطالب خوب و مفیدی بود. بنده مالک یک شرکت پخش موادغذایی در… هستم که اخیرا به دلیل رعایت نکردن یکسری اصول شرکت را با مشکل مواجه کردم و بدلیل اعتماد و خارج کردن بخش عظیمی از سرمایه شرکت حتی در بازار بدهکار شدم.
مطمئنم تجربه شما میتونه به من کمک کنه.
متشکرم

باسلام..
دربازار مرسوم هست که برای پرداخت بدهی بدهکار به مالباخته چک بلندمدت برای وصول مطالباتش پیشنهادمیده که معمولا مورد قبول واقع میشه یا اینکه با بخشش بخشی ازبدهی مابقی بدهی پرداخت میشه..به عنوان مثال شما میتونید پیشنهاد بدین که یا برای وصول مطالباتشون چک بلند مدت مثلا ۹ماهه یا ۱۲ ماهه بگیرن یا ۲۰ الی ۳۰ درصد مبلغ بدهی رو البته درصورت تسویه در چندروزآینده به شما ببخشن

با تشکر از زحمات جنابعالی.مطالب بسیار مفید وکاربردی میباشد.همه جیز رو نباید خودمون تجربه کنیم باید از تجربیات دیگران استفاده کنیم.در مورد حسابهای معوق چه پیشنهادی دارید؟

باسلام
خیلی مسائل خوب و جالبی بود
من کارشناسی ارشد حسابداری دارم میخوام یک شرکت پخش مواد غذایی ایجاد کنم میشه منو در این باره راهنمایی کنید.
با تشکر از جنابعالی

نظراتتون خوب بود اما بهتر بود كمي بيشتر توضيح ميدادين.ممنون

سلام خسته نباشید میخواستم ببینم مارجین یا همان حاشیه سود چقدر میتواند در خریداران تاثیر گذار باشد ممنون میشوم زودتر چواب بدهید.

با سلام و خسته نباشيد
لطفا در مورد بند ٣بيشتر توضيح دهيد ممنون ميشم .آيا تجربه اي در صنعت پخش داشتيد .؟ايده انجمن صنفي براي فروشندگان از سال ٨٠كه يك فروشنده بودم هميشه در ذهن من بود ولي از سال ٨٤كه شركت پخش دارم به اين موضوع نپرداخته ام ولي با گرفتن راهنماييهاي حقوقي كافي از شما ويك برنامه ريزي مدون اين كار را در استان خودم براي فروشندگان اين استان شروع مي كنم ،آيا روي همفكري وكمك شما ميتونم حساب كنم ؟باتوجه به زماني كه داريد .با تشكر در صورت امكان پاسخ دهيد

باسلام
مطالب جالبی بود
اینجانب به عنوان سهامدار ومدیر شرکت پخش مواد غذایی جهت راه اندازی شعبه در استان کرمان ویزد به مدیر وسرپرست فروش باتجربه نیاز دارم
ضمناً شرکت ما دارای برند اختصاصی میباشد
لطفاً راهنمایی کنید
متشکرم

با سلام خدمت شما دوست عزیز

مطالب خیلی خوب آموزنده بود
من لیسانس حسابداری دارم در یک شرکت تولید و پخش لبنیات مشغول کار هستم
علاقه زیادی به کار پخش دارم
میخواهم یک شرکت توزیع مویرگی تاسیس کنم
میشه منو در این زمینه راهنمایی کنید
با تشکر فراوان

سلام. بسیارمطالب خوبی بود.اما یک سوال؟ راه های خروج از بحران در یک شرکت پخش از دید مالی به چه صورت است؟ چگونه؟ با تشکرفراوان

سلام وقت بخیر
ممنون برای مطالب بسیار مفیدتون
چند وقت قبل برای یک استخدامی درخواست دادم و چند روز دیگه قراره مصاحبه برم. شرط گذاشتن که سابقه کار باید داشته باشم.مدیریت فروش.
خیلی دوست دارم تو این زمینه کار کنم و خیلی هم به این کار نیاز دارم ولی متاسفانه اصلا تجربه کاری ندارم. یه درخواست داشتم. میتونید کمکم کنید که بتونم تو مصاحبه و… موفق بشم؟

پخش مواد غدایی در دزفول دارم ولی جدیدا در اهواز هم پخش زدهام و می خواهم دزفول را جمع کنم و از طریق اهواز کل استان خوزستان را پوشش بدهم بنظر شما این کار خوب است یا پخش دزفول راهم نگه دارم و دست مدیر فروش بدهم تا اینجا را اداره کند در ضمنسیستم حسابداری هم شبکه است ولی خیلی خوش بین نیستم که خودم بالاسر کار نباشم ایا میتوان اینکار را بکنم اگر بله چطوری؟ ممنون میشوم که راهنمایی بفرمایید به ایمیلم و خیلی دوست دارم که از تجربیات شما در کارهایم بیشتر استفا ه کنم.

با احترام
استاد رییسی کیای عزیز
بنده فارغ التحصیل اقتصاد بازرگانی… ورودی 75 هستم که سابقه 2 سال بازاریابی و 4سال مدیر فروشی در عرصه مواد غذایی دارم و بدلیل وقفه دو ساله بدلیل عزیمت به … سال گذشته به ایران برگشته ودر یک شرکت وارداتی … در زمینه الکترونیک بعنوان مدیر فروش مشغول بکار شدم علی رغم عدم تجربه در این زمینه اما خیلی زود بکار مسلط شدم و بعد یکسال کارنامه موفقی بجا گذاشتم در حال حاضر از چند شرکت غول در عرصه مواد غذایی پیشنهاد کار دارم که همه شون جزو برندهای برتر ایران هستن که با یکی از اونها به توافق رسیدم و مقرر شد از یک ماهه دیگه کارمو شروع کنم اما کمی دلهره و اضطراب دارم تشویش دارم با وجود خودم استاد اعتماد به نفسم اما الان نمیتونم به این تشویش غلبه کنم به راهنمایی و تجربه ی شما نیازمندم درود بر شما

سلام و با تشکر از کمکهای شما
مهمترین سوالی که اخیرا در مصاحبه برای اخذ یک نمایندگی از من شد ومن هیچ جوابی برای آن نداشتم این بود
اگر یک مشتری به شما چک مدت دار بدهد وبعد از مدت کمتر از 48 ساعت کسب و کار خود را جمع کرده و شما متوجه این مسئله نشدیدچه کاری انجام می دهید؟
می خواستم جواب شمارا در این خصوص بدانم؟

با تشکر از لطف شما
می خواستم یک نمونه اساسنامه از شرکتهای پخش برای برنامه ریزی پخش خودم داشته باشید.
از اینکه منو راهنمایی کنید ممنون میشم

با سلام خدمت شما
لذت بردم كه اين اطلاعات رو بدون چشم داشتي در اختيار عموم گذاشتيد من هم از اين حسن خلق شما سواستفاده كنم

سلام
من لیسانس حسابداری دارم و مدتی هست به شغل و حرفه پخش مواد غذایی علاقه مند شده ام.سعی کردم در فروشگاه ها و شرکتهای پخش سرک بکشم و روش کار رو یاد بگیرم ولی احساس میکنم همچنان چیز زیادی بلد نیستم. میخواستم از شما راهنمایی بخوام که هم راه و چاه رو یاد بگیرم هم ترسم از شروع کار بریزه.
سپاس

باعرض سلام و تبريك بخاطر سايت خوب و موفقتان كه واقعا داريد خالصانه ما را راهنمايي مي كنيد
من هم سوال ايشان را دارم. لطفا بگيد از كجا شروع كنم؟
با چه نوع برندهايي كار كنم؟(معروف يا گمنام)
بهترين روش بازاريابي براي پخش مواد غذايي كدام است؟
و….

سلام ..
پس از 3 سال ویزیتوری و فروشندگی و 4 سال انجام ویزیت علمی حالا که در 2 شرکت مدت 2 سال است مدیر فروش هستم و در هر دو شرکت فروش ماهیانه را حداقل با 60 درصد افزایش با وصول 100 درصد رسانده ام ….به این نتیجه رسیدم که عمدتا مدیزان عامل اینگونه پخش های کوچک بسیار بی تجربه …بی سواد و خود رای هستند و به خاطر خودپسندی و غرور بیجا حتی به ضرر خود عمل می کنند ..هر چند مدیران فروشی چو ن من هرگز بیکار نمی مانند و همیشه انبوهی پیشنهاد کار دارند .چون کارنامه موفق و تجربه دارند…خواستم بگم که بقیه دوستان هم بدانند ..

سلام و خیلی ممنون بابت مطلب مفیدتون و راهنمایی هایی که میکنید . بنده قصد ایجاد کسب و کار بسته بندی خشکبار را دارم . ولی تا به حال با شرکت های پخش کار نکرده ام و از روال کارشون اطلاعی ندارم . آیا محصولات تولید کنندگان را نقدی میخرند یا بعد از اینکه به فروشندگان پخش کردند و از اونها پول دریافت کردند پول تولید کننده را میدهند. و چند درصد از قیمت محصول را برمیدارند یا بهتر بگویم با چند درصد تخفیف از قیمت روی جلد ، محصول را از تولید کننده میخرند. بسیار سپاسگذار میشوم از راهنمایی شما

با سلام و احترام استاد رییسی

قبل از سوالم از اینکه تجربیات بسیار گرانبها را خالصانه در اختیار عموم قرار دادید تشکر می کنم . منم با مدرک لیسانس حسابداری و 14 سال سابقه مالی و مدیریت مالی به تازگی مدیر فروش شرکت شدم و از من چارت و برنامه فروش خواستند می خواستم خواهش کنم کمکم کنید.
با تشکر

سلام بزرگوار
ممنون میشم برای من هم چارت و برنامه فروش را ایمیل کنید.

سلام و وقت بخیر خدمت شما که زکات علمتون رو با نشر پرداخت می کنید. ممنون از بابت همه خوبیهاتون.
من نیاز به یه چارت سازمانی و بیلان فروش 3 ماهه و توضیح و شرح وظایف هر رده شغلی برای شرکت پخش دارو دارم. ممنون می شم راهنماییم کنید و بگید که از کجا شروع کنم.

با سلام
من می خواهم مدیر فروش یک شرکت مواد غذایی شوم از من برنامه فروش خواسته اند و همجنین یک برنامه برای کنترل مشتریان و نمایندگان فروش را از من می خواهند لطفا راهنمایی فرمایید
در ضمن من 14 سال سابقه کار مالی دارم و در شرکتهای تولیدی کار میکردم با تشکر

با سلام و تشکر از ارایه مطالب مفیدتان
مایلم بدانم به عنوان مثال یک کنسرو ماهی که روی آن مبلغ 2500 تومان درج شده است و از شرکت پخش به دست خرده فروش می رسد آن 20 درصدی که عاید خرده فروش می شود به چه ترتیب است آیا کارخانه آن را 20 درصد پایین تر ارایه کرده است؟
2- رقابت در این زمینه چگونه است زمانی که قیمت درج شده است؟

سلام من حسابدار یک شرکت پخش هستم که کلیه ی امور شرکت اعم از حسابداری- انبارداری- مدیر داخلی به عهده ی بنده است و کلیه ی امور مسئولین پخش هم توسط بنده مدیریت میشه. اما به خاطر بی نظمی هایی که از قبل بوده الان شرکت با بدهی مواجه شده. بی نظمی هایی مثل داشتن صرفا حقوق ثابت. عدم ساعت کار منظم. هماهنگ نبودن اطلاعات مالی صاحب شرکت با حسابدار. شرایط سخت رقابت و …
لطفا من رو راهنمایی کنید . قصد دارم از سال جدید سیستم شرکت را عوض کنم . مثلا به جای حقوق ثابت پورسانت فروش قرار بدم. ساعت کار ی بر اساس کارت زدن باشه. و بدهکاران اصلی شرکت ویزیتورها باشند .

با سلام مجدد. با توجه به اینکه بنده در شهرستان هستم این نشست مشترک چطور ممکن است؟ جزئیات رو چطور به سمع شما برسونم؟

سلام
لطفا آدرس ایمیلتون رو زیر همین نظر و یا یه ایمیل بنده بفرستید تا من هم متاقبآ جزییات رو برای شما ایمیل کنم .
و همچنین هزینه های آموزش . تا در صورت موافقت ریس شرکت جهت ارتقا اقدام کنم.
با تشکر

با سلام و تشکر از مطالب و راهنماییهایتان
بنده داری هفت سال سابقه سرپرستی و مدیریت فروش در دو شرکت بزرگ و تولید کننده بودم که هیچکدام در زمینه لاین سوپر مارکتی و غذایی فعالیت نداشته اند.از آنجایی که علاقه داشتم در لاین غذایی و سوپر ماکتی کار کنم یکسال در سمت مدیر فروش در یک پخش مواد غذایی و بهداشتی کار کردم(برای کسبه تجربه)همکنون از یک شرکت سراسری پیشنهاد کاری جهت مدیریت فروش دارم.لطفا اگر براتون مقدور هست کمی در مورد چارت و برنامه فروش و برنامه های فروش کمکم کنید چون ازم برنامه و اهداف خواستند.پیشاپیش از کمکتون کمال تشکر را دارم

درود
ضمن سپاس از مطلبتان، بنده مدیر فروش شرکتی در زمینه تولید و بسته بندی خشکبار هستم که قرار است با برند کاملا جدیدی وارد بازار داخل کشور شویم البته در حال حاضر به طور فله ای صادرات داریم
با توجه به اینکه ما تک محصول هستیم نمیدانم که از کدام دو سناریو استفاده کنیم. نخست همکاری با شرکتهای پخش که معمولا پیشنهاد 40 تا 45 درصد پورسانت دارند و دوم تاسیس شرکت پخش در زیر مجموعه شرکت البته با توجه به بخش بندی بازار و انتخاب بازار هدف و هزینه های ثابت و متغیر آن.
از حضرتعالی تقاضای راهنمایی دارم
با سپاس فراوان

با سلام.تشکر خیلی خیلی زیادی دارم از شما بخاطر درج رایگان تجربیات ارزنده تون .بنده نزدیک به یک سال هست که یک شرکت در زمبنه تولید مواد غذایی (آبلیمو و سرکه) دایر کرده ام . در حال حاضر به رغم داشتم کیفیت خوب در محصول شدیدا مشکل فروش دارم .لطفا بنده را راهنمایی فرمایید.

سلام دوست عزیز
بنده درشهرستان شرکت پخش دارم میشه اسم محصولتون رو بگید شاید بکار ما بیاد

باسلام و تشکراز مطالب مفیدتون. بنده در صدد راه اندازی کارخانه بسته بندی چای و ادویه جات هستم. درحال سازماندهی بخش فروش و توزیع هستم. خواستم بپرسم همکاری با شرکتهای چخش را در اولویت قرار دهم و یا راه اندازی فروش مویرگی؟ درضمن اگر بتوانم در زمینه سازماندهی فروش و توزیع چای و ادویه جات ازتون مشورت بگیرم ممنون میشم. باتشکر

با سلام و عرض ادب
من مدت 30 سال است كه قنادم و قناديم به دليل كيفيت محصولاتم جزو قناديهاي معروف در استان است
نزديك 2 سال است كه اقدام به بسته بندي يك سري شيريني كردم ولي متاسفانه در زمينه پخش تجربه نداشته و مشكل دارم ميشه لطفا منو راهنمايي كنيد كه بهترين روش پخش و تبليغات محصولم چيه؟
با تشكر فراوان

با سلام

بنده علاقه مند به کار در بازار توزیع مواد غذایی هستم اما نمی دانم باید از کجا شروع کنم . چطور شروع کنم و چه کار کنم لذا از شما خواهشمند م راهنمایی بفرمایید . و روش شروع کار توضیح دهید . از زحمات شما متشکرم

خیلی عالی بود واقعاً نشانه تجربه و دقت شما است. با 95% مطالب موافقم.

با سلام لطفا در صورت امکان برای سرپرستی فروش یه شرکت پخش یه برنامه برای ارائه به شرکت میخواستم لطفا راهنمایی کنید یه برنامه خلاقانه

باسلام و خسته نباشید.
به نظر شما اگر بخواهیم برای یک شرکت پخش مواد غذایی چند طرح کالایی جهت رسیدن به فروش بیشتر در نظر بگیریم . شما چه طرح هایی رو پیشنهاد میکنید؟؟؟

استاد بزرگوار جناب رییسی کیا عزیز:
سلام وعرض ادب واحترام خدمت شما که سخاوتمندانه چنین مطالب ارزنده ای در دراختیار مخاطبین محترم گذاشتید.بنده با پیشینه ی ۱۲ ساله در صنعت پخش موادغذایی اکنون معاونت فروش یکی از برند های نو پای صنایع غذایی هستم.به جرأت بگویم که رشته تحصیلی بنده با شغلم ارتباط کمی دارد و بنده هرچه بلدم از طریق تجربه کسب نموده واز محضراساتید، مدیران ودوستانی چون شما بهره جسته وامتحان پس میدهم.اگر منتی نهید و ترتیبی اتخاذ فرمایید تا بیشتر ونزدیکتر از تجارب و آموزه های شما دوست عزیز بهره مند شوم سپاسگزار شما خواهم بود.
سالم وسرافراز باشید.

با سلام
ابتدا باید از مطالب مفید و سازندتون که به صورت رایگان به اشتراک گذاشتید تشکر کنم.
در گام دوم باید عرض کنم که بنده به عنوان مدیر یکی از شعب شرکت پخش مواد غذایی در استان البرز انتخاب شده ام.
با اینکه تجربه در کارهای بازرگانی و بازاریابی داشته ام ولب در مورد این نوع محصولات کم تجربه بوده و نیاز به راهنمایی و تجربیات اساتیدی همچون شما دارم.
با این تفاسیر اگر مایل به راهنمایی و برگزاری یک جلسه کلاس تکمیلی تفهیمی برای بنده را دارید لطفا به ایمیل بنده اعلام بفرمایید.
با تشکر فراوان

با سلام خدمت آقای صادق ریسی کیا
اینجانب می خوام شرکت پخش ایجاد کنم لطفا مرا هم راهنمایی بفرمایید

استاد بزرگوار جناب رییسی کیا :
درسته شما نحوه ارتباط مان را بگویید در خدمت هستیم تا از مشاوره شما قبل از هر کاری استفاده کنیم .

سلام و وقت بخیر خدمت استاد گرامی
بنده کارشناسی صنایع غذایی دارم و هم اکنون در یک شرکت پخش مواد غذایی مشغول به کار شدم به عنوان مدیر فروش.
از شما استاد گرامی تقاضای راهنمایی دارم و هم چنین شرح وظایفم رو در این باب، چون اطلاعاتی در این زمینه ندارم.
سپاس از لطف بی دریغتون

درود.
دوست عزیز اطلاعات خوبی داشتید وممنونم ولیکن شما گفته بودید 16توصییه برای عملکرد بهتر فروش اما این که متنی که شما ذکر کردید تنها برای اعتبارسنجی مشتری هست.
بعتر این بود که در مورد فروش بهتر و کارسازتر برای کارشناسان راه حل هایی ارائه میداید که در امر فروش بیشتر استفاده ببرند.
لذا بازار امروز بسیار رقابتی شده و چه بسا که مشکلات زیادی رو متوجه هستیم و از شما دوست عزیز درخواست دارم که اگر ایده ای دارید برای فروش بهتر ارائه دهید.
سربلند و پایدار باشید
یا حق

با سلام و احترام

برخی از دوستان عنوان کرده اند که بدون داشتن تجربه لازم و یا برخی از دوستان با درخواست برنامه ( که الفبای اولیه مدیریت فروش است) تقبل کردند که مدیر فروش باشند.
به تجربه میگویم کسی که شمارا انتخاب کرده در انتخاب خود اشتباه کرده و شما با پذیرش این مسئولیت رزومه و آینده کاری خود را خراب می کنید.
لذا یشنهاد می کنم که ابتدای امر مدتی بازاریابی ساده انجام دهید تا با الفبای اولیه ویزیتوری و بازاریابی آشنا شوید و بعد مراحل ترقی و پیشرفت کاری خود را محکم و با قدرت طی نمایید

با سلام خدمت شما
قربان من یه برند به ثبت رسوندم و میخوام استارت کارمو بزنم ولی نمیدونم چه کسایی رو برا کارم نیاز دارم کارمم مواد غذایی هستش و چون میخوام کارم رو استارت بزنم نمیخوام هزینه هنگفتیو بابت استخدام نیرو کنم به نظر شما چه کنم و از کجا شروع کنم اگه امکانش هست یه راهنمایی بکنین.ممنون

سلام روز بخیر عذر میخوام در آمد یک شرکت پخش متوسط که تقریبا دو سالی هست راه اندازی شده در یک شهر با جمعیت متوسط و اما توریست پذیر در یک ماه چقدر هست ؟ و اینکه برای شروع یک شرکت پخش چقدر سرمایه ی اولیه لازم است؟

باسلام
مطالبي ١٦كانه فوق در جهت سلامت وامنيت فروش اعتباري يا جكي موثر ومفيد ميباشد ،لطفا جنانجه راهكارهايي غير از روشهاي مرسوم افزايش فروش يا افزايش توان فروشندكان وويزيتورها داريد ، بفرماييد خيلي ممنون ميشوم البته بنده سابقه ١٥ساله در زمينه بخش موادغذايي دارم و با برندهاي بزرك همجون كوكاكولا كار كردم ومتدهاي فروش رو ميشناسم اما جنانجه روشهاي جديدتر وموثري داريد بفرماييد باتشكر مهدي

ممنون مفید بود واقعا

خیلی ممنونم وجود اشخاصی مثل شما مایه مباهات است باز ممنونم

سلام و خسته نباشید بابت در اختیار گذاشتن علمتون اجرتون با خدا انشالله
من میخوام با یه شرکت پخش مواد غذایی کار کنم اهل شهرستان هستم و هیچ شناختی از شرکت ندارم و فقط یک بار برای بردن نمونه جنس برای تایید و همکاری با شرکت رفتم یه دفتر ساده ای بود که فقط چند نمونه مواد غذایی برای نمونه براشون آورده بودن
میشه اطمینان کرد به همچین شرکتی (من هیچ تجربه ی کار در این زمینه ندارم)
چطوری باید در مورد شرکت و اعتبار شرکت تحقیق کنم
ممنون میشم کمکم کنید

سلام و عرض ادب مطالب بسیار مفید و کارآمد هستند.ولی این مطالب در خصوص برگشت طلبمون بیشتر راهنماییمون میکنن.کاش مطالبی هم در مورد فروش و جذب بیشتر مشتری هم میزاشتین.سپاس از راهنمتییتون.