هشدار: ذکر و باز نشر نوشتارهای من و هر نوشتاری که در روزنامه ها یا روی سایت شخصی و وبلاگهایم منتشر شده منحصراً با قید نام و نام خانوادگی ام و همراه با پیوند سایت و وبلاگهایم مجاز است.

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به شما که قصد گردش و مسافرت به کاشان یا اصفهان به ویژه در ایام نوروز 1389 دارید یا معمولا یا اتفاقا در مسیر تهران- کاشان- اصفهان تردد می کنید بازدید از روستای زیبا و سرسبز دره را پیشنهاد می کنم.

این روستای سرسبز در دامان کوهستانی بسیار زیبا در 8 کیلومتری جنوب کاشان و مقابل باغ فین کاشان قرار دارد. از مسیر اتوبان کاشان-اصفهان به سمت اصفهان در ضلع جنوبی اتوبان ( سمت راست ) تقریبا مقابل باغ فین و در مسیر ورزشگاه بزرگ کاشان (امیر کبیر) با یک راه دسترسی آسفالته و مناسب و در کمتر از 10 دقیقه ، منظره ی چشم نواز و هوای نوروزی و دل انگیز روستای ” دره ” خستگی راه و رانندگی را از تنتان بدر خواهد کرد و خاطره ی یک گردش به یاد ماندنی را در خاطرتان خواهد نشاند.

بیشه و آبشارهای کوچکی که در مسیر کوهستانی آب جاری شکل گرفته اند و صدای فرحناک پای آب را سر می دهند و دامنه ها و گلستانهای زیبای این روستا در ایام نوروز و بهار شما را به وجد خواهند آورد.

امکان یک اقامت خانوادگی کوتاه در طبیعت همراه با صرف غذا ،کوهنوردی ، طبیعت گردی ، دیدن گلستانهای گل محمدی و تهیه ی گلاب ، مهمان نوازی مردم “دره ” عکاسی از منظره های بسیار زیبای بهار و فاصله ی بسیار کوتاه با اتوبان تهران – کاشان – اصفهان از جمله دلایلی است که بازدید از این روستا را توجیه می کند.

گفته می شود این روستا حدود 4۰۰ نفر جمعیت دارد که اکثر آنان به کشاورزی و پرورش گل محمدی و تهیه ی گلاب و انواع عرقیات به صورت سنتی و عده ای نیز به قالی بافی اشتغال دارند.

همچنین در این روستا معدن باریت که در حفر چاههای نفت بیشترین کار برد را دارد و کارخانه ی  تولید پودرهای میکرونیزه نیز قرار دارد.

صادق رئیسی کیا

راه‌های تماس

اگر به مشاوره حقوقی یا وکیل در زمینه‌های مرتبط با نوشتارهای من نیاز داشتید یا به برگزاری کارگاه و دوره‌های آموزشی برای خود و مدیران و کارکنان شرکتتان در موارد یاد شده، علاقه‌مند، بودید می‌توانید درخواست خود را با شماره‌های ۸۸۳۲۱۰۸۸ و ۸۸۳۲۳۲۷۹ (گروه حقوقی برهان) در میان بگذارید.

درخواست مشاوره حضوری، تلفنی، آنلاین

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
2 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

سلام و درود بر جناب آقای صادق خان.
تصادفی از طریق گوگل وارد سایت پر محتواتون شدم.
صادق عزیز! مطلب شما راجع به روستای زیبای دره کاملا” صحیح است.
اما آیا خبر از مشکلات و دغدغه های مردم این روستا دارید؟
و آیا خبر داریدکه این روستا از بی آبی در حال مرگ حتمی است؟
پس اگر فرصت کردید به وبلاگ من سری بزنید. مطالب بنده رو هم راجع به این روستا بخونید.
موفق باشید.

باسلام
من با نظر بهرام موافقم. اما شاید کمی توضیح در باره این موضوع آنهم بدون در نظر گرفتن منافع شخصی بد نباشد.
روستای دره در حال خشک شدن است به علت کم آبی ولی هیچ گاه نمی توان قهر طبیعت را بی علت دانست من به عنوان فردی که چندین سالم را آنجا بودم نظر میدهم:

آیا علت های ذیل نمی تواند قهر طبیعت را که خشم خداوندی است شامل شود :
– استفاده {عده ی معدودی سودجو} از آب در تهیه گلاب و عرقیات آنهم در محل جوشش چشمه و یا کنار جویهای روان آب.

– تنبلی و سست ارادگی اعضا و کسانی که به نحوی حامی و نماینده اهالی در سازمانها و ادارات هستند.
– بی اعتمادی مردم نسبت به هم و نداشتن اتحاد در کارها و امور روستا {بویژه در آنجا که} منفعت خود {را}به منفعت روستا ترجیح میدهند.

و چندین مورد دیگر
بهرام خان شما راست میگویی.در پایان با عرض معذرت باید گفت شیشه نزدیکتر از سنگ ندارد خویشی آن شکستی که به انسان برسد از خویش است.